Extrahera enbart kontakter som har telefonnummer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av haftigsticka, 20 dec 2010.

1. haftigsticka

haftigsticka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Android 6 original
    Jag undrar om det går att göra en backup eller extrahera enbart de kontakter som har telefonnummer ur mobilen? Gärna till en textfil eller valfritt annat format som går att läsa på datorn.

Gjorde en backup för ett tag sen med ett av de stora backup-programmen från market, minns ej vilket. Vid återställning blev alla kontakter google-kontakter istället för telefonkontakter, och nu kan jag alltså inte skilja i view på mina ca 150 telefonnummer som jag ringer till, och de ca 600 kontakter som importerats från google. Detta gör det omöjligt att bläddra i telefonlistan eftersom det är fullt med mailadresser som bara stör.

Detta tycker jag är mkt dåligt, mailade tillverkaren och frågade om det var en bug men de svarade att programmet är gjort så och att man inte kan skilja på typer av kontakter.

Hur som helst, vore enkelt att åtgärda om det gick att extrahera enbart de kontakter som har ett telefonnummer (alla andra har bara mailadress, och knappt någon har både och), så jag undrar om någon vet en app som klarar det?

Har sökt utan att hitta detta.

Edit: Vore bra om man från en backup kunde återställa kontakter som telefonkontakter och inte som google-kontakter. Det är kanske det jag egentligen behöver.

Last edited: 20 dec 2010
  2. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag är inte helt säker men det bör gå att göra det med My Phone Explorer.

http://www.fjsoft.at/en/highlight.php

3. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Annars kan du väl se till att skapa en grupp under dina googlekontakter ("Mina kontakter", eller "Mobilen") och så väljer du under googlesynken att bara synkronisera dem med mobilen.

Jag har inte alla som jag någon gång har mejlat i telefonboken...

4. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Annars kan du väl under kontakter/displayalternativ välja att enbart visa kontakter med telefonnummer? Går på min telefon iaf.

Inte ett klockrent svar på frågan, men kanske ett alternativ?