Problem: Extremt dålig batteritid?

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Red Beaver, Jul 26, 2012.

1. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har i skrivande stund gått från fulladdat batteri till 30% på 5 h och 9 minuter. Under denna tid så har skärmen stått för hälften av strömförbrukningen som endast haft en användning på 1 h och 40 min. Skärmen använder automatiskt ljusstyrka. Har använt mobilen under dagen till surfning/facebook mestadels. Ska batteritiden verkligen vara så usel? Känns som min zte blade hade bättre batteritid... Vägrar sänka ljusstyrkan för jag anser att man inte kan använda mobilen fullt ut om man inte ska kunna se vad som står på skärmen när man befinner sig utomhus!

2. slayer

slayer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ja det är väll lite klent men bladen har väll bara typ hälften så stor skärm och en processor som är en tiondel så snabb tyvärr kostar prestandan ganska mycket men den borde räcka hela dan det gör min om jag inte spelar för mycket då tar det bara några timmar

3. the machine

the machine Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag säger bara Juice Defender Ultimate.

4. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eeeh. Ursäkta men, sådant skit drar snarare mer batteri! Så är det! Over and out.

5. slayer

slayer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Juice Defender fungerar ganska bra när man aktiverar allt men telefonen blir slö det kan vara svårt att svara när det ringer wifi startar inte. Mm

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Testa att avinstallera Facebook. Det löste en del av mina batteriproblem. Du kan installera det sen igen. Ställ ner uppdateringsintervallet på Facebook till "Never" och uppdatera manuellt istället.