extremt dålig mottagning på spica??

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Norrby89, 25 jun 2010.

1. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

är det bara jag som har det problemet att ibland speciellt i vårat vardagsrum så om det ringer och man svarar så dör samtalet efter ca 4-20 sec och mottagningen försvinner och det bara står "ingen signal"

2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Låter som fabrikationsfel sålänge du inte bor ute i skogen :P

3. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

bor i västerås och har skit bra mottagning hela tiden förutom i vårat vardagsrum samt lite random ställen.. funkade skit bra med min andra telefon dock..

men undrar om det kanske kan ha något å göra med att jag bara har ett 2g kort (dvs klarar inte av 3g)

4. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte det problemet, vad jag vet...jag har ju inte varit i erat vardagsrum.

5. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Jag tycker jag har bra mottagning, men å andra sidan hade jag en W890i innan och det var bara problem med den, inte bara mottagningen.

6. gaspode

gaspode Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kärlek :)

7. Fulkerson

Fulkerson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft exakt samma problem. Helt ok mottagning och sedan ringer man och kan prata några sekunder. Det brukar hända på ställen med lite opålitlig mottagning, dvs man kan ha full täckning där man ringer men några meter bort är det dålig. Min gissning är att det beror på antennens placering (vilken är i botten om jag inte fått höra fel) så det blir inte alls samma förhållanden när man håller handen runt och pratar som när man håller den vanligt. Brukar sätta i handsfreen och hålla den med knapparna uppåt. Då fungerar det kanonbra mitt ute i skogen om man så vill :)

Riktigt usel placering av antennen med det verkar onekligen vara eftersatt på nyare telefoner.

8. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fortfarande inte varit i OPs vardagsrum men har senaste dagarna tappat täckning helt 2 gånger. Första gången var 2-3 sekunder efter jag hade påbörjat ett samtal och den kom tillbaka efter 10-20 sek och medförde att jag behövde logga in med mitt googlekonto igen. Andra gången återkom inte täckningen alls trots att jag färdades ca 7km på 25 min och alltså borde ha bytt mast ett par gånger innan jag startade om telefonen, varpå mottagningen var som det skulle.
    Tror inte jag har tappat mottagningen annat än i vildmarken (om ens det) sedan 99.

Antennen sitter helt riktigt i nederdelen av telefonen, något som spontant inte känns optimalt...även om det kanske inte har någon praktiskt betydelse. Inte heller erbjuder moderna telefoner möjlighet att som på äldre modeller kunna koppla in en extern antenn vid behov.

9. Fulkerson

Fulkerson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Istället för att starta om telefonen kan du gå in i "Settings > Wireless & Networks > Mobile Networks > Network Operators" och leta efter nätverk där. Och du, ta loss batteriluckan och kika längst ner i vänstra hörnet så ska du få en överraskning ;)

10. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Smidigt att slippa starta om ifall det händer igen...även om det inte borde bli så överhuvudtaget.

Aah...tänkte faktiskt öppna och kolla innan jag skrev inlägget inatt...men hade inte telefonen inom en armslängd...får väl ställa mig i skamvrån ett tag.