Problem: Extremt dålig wifi

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av ante_olsn, 27 aug 2012.

1. ante_olsn

ante_olsn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sedan några veckor tillbaka så har jag fått extremt dålig mottagning på wifi. Eller det går upp och ner, ena stunden full styrka andra bara en pinne. Även då jag har full styrka så går det segt eller så får jag autentiseringsfel vid anslutning. Oftast på 2.5ghz bandet.
    Är jag extremt nära router går det oftast att surfa snabbt.
    Har resettat telefonen ett antal gånger. Testat på 4 olika routrar med olika märken. Även testat med Galaxy S, iphone 4s, Iphone 3gs utan problem på dessa. Testat av och på power save mode mm.

Någon som har liknande problem?

Last edited: 27 aug 2012
  2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tycker du har testat de mesta. Lämna in den på service så fixar dom till den. Säkert antennproblem eller något liknande.

3. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Även mitt wifi har blivit märkbart sämre fr sista veckorna. Har nu riktigt dålig täckning i delar av lägenheten. Har dock inte felsökt så mycket utan tänker mig att det beror på att jag flashat massa olika kernels/roms med olika versioner av wifi-drivrutinerna. Tänkte vänta på officiella JB för att se om det blir bättre...

4. eas76

eas76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min sög batteri och hade dålig fart på wifin detta kom också efter någon veckas användning är nu på service sen en och en halv vecka tillbaka, Står på statusen att dom skickat den vidare till levrantören så får väl se om dom hittar felet