Fråga: Extremt het vid samtal och laddning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Thyg0d, 31 jul 2012.

1. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Tänkte bara kolla om det är nån mer som upplevt samma sak eller om man ska börja bli orolig... :)

Snackade i luren samtidigt som jag laddade den och toppen på luren blev så het att jag inte kunde hålla den mot örat och till slut så kunde jag inte ens sätta handen mot displayen mer än 5-10 sekunder innan den brände i handen...

Hade Wifi och BT(ingen aktiv koppling) på, bra mottagning och så...
    Snackade med polaren som också har en HOX och han hade upplevt samma sak när han snacka i telefon samtidigt som hade hade spelat musik i bilen via BT...

Iom att man är tvungen att ladda luren varje natt och då vid sängen
    så känns det ju sådär om den ska hålla på och bli skitvarm..
    Är väl inte orolig direkt för att den ska börja brinna men vi pratar temperaturer på närmare 50 grader då fasta föremål börjar bli svåra att hålla i..

2. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får runt 48 C när jag surfar en stund eller spelar Ruzzle.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har du nåt skal på telefonen? Jag köpte ett sånt där ganska tjockt silikon-skal direkt jag fick min telefon, och då blev den vansinnigt varm när jag laddade den. Testade utan skalet, och då fungerade det utan problem. Nu kör jag med ett väldigt tunt skal ("rock" tror jag det hette), och nu fungerar det fint.. men det verkar som att om telefonen är för "isolerad" vid laddning så stiger tempen väldigt snabbt.

jooman gillar detta.
  4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag steker frukostägget på den dagligen ;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Att surfa medans den laddar gör den också stekhet. Tror man ska undvika att belasta den för hårt medans den laddar. Telefonsamtal är ju också något som normalt belastar telefonen ganska bra

6. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min brukar hamna på ca 45-47 grader bara av att använda facebook appen 10-15 minuter utan att ha laddaren i.

7. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma här. Inte just Facebook, men likväl annan valfri app eller spel. Vid 46°C känns det inte helt optimalt att hålla i telefonen. Tycker batteriet drar mer ju varmare den blir också.

Problem med värme tycks vara lite hipp som happ användare emellan. Vissa hävdar att den är sval och har inga problem alls.

8. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Sorry för det sena svaret.. Det har som vanligt varit lite mycket...

Ja det är ju tydligt att den går att använda som spis också... :)
    Har ett case mate skal på men det har jag på min Desire också och den blir inte ens
    närmelsevis så här varm... Men enligt HTC supporten så ska det vara så... o_O
    Personligen tycker jag väl att det är lite knepigt att man inte leder bort värmen över en större yta när den blir så varm att den inte går att hålla mot örat men men...
    Nu pratar vi alltså inte 50 grader i en sensor (har inte ens en app för att kolla?)
    utan 50 grader på utsidan av displayen..
    Det är väl bara att tänka sig för och ta bort den från laddaren när man använder den..

tack för alla svar, skönt att veta att man inte är ensam om att ha en het lur.. :)

@Jakkal
    Den drar nog lite mer ström när den är varm men framförallt så tappar batteriet laddning
    fortare när den blir så varm...