Diskussion: Extremt varm och dålig batteritid

Diskussion i 'Xperia V' startad av jonne, 9 dec 2012.

1. jonne

jonne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Xperia V i 2 dagar nu och med väldigt blandat intryck, överlag känns den väldigt trevlig och med ett schysst och snabbt gränssnitt.

Dock så blir min telefon ganska lätt fruktansvärt varm, räcker att jag surfar några minuter, bläddrar i bilder eller gör nått annat som inte borde vara så extremt påfrestande. Den blir då så varm att man knappt kan hålla i den, och det går inte alls att hålla den mot örat om man ska ringa ett samtal, just överdelen där högtalaren sitter blir varmast...

Batteritiden känns också väldigt i underkant, kanske är för att jag lekt lite mer än vanligt med den nu, men batteriet klarar sig inte ens en dag då man surfar och kollar mail lite då och då, har alltså inte ens testat något spel och knappt någon videospelning heller.

Så, nån som har samma upplevelser? allt detta irriterar mig så mycket att jag överväger att lämna tillbaks den, eller ska man vända sig till Sony med värmeproblemet?

2. swensson86

swensson86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Känner inte igen mig att den blir varm, däremot tycker ja batteri tiden inte är något vidare, jag har dock bara laddat den full 1 gång

3. jesperC

jesperC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Att den skulle bli het så att det stör har jag inte märkt av. Dock känt att den blivit lite varmare vid något tillfälle, tror det varit vid surf via WiFi uppkoppling.

Gällande batteritiden så har jag inte haft den så länge så att jag kan göra något uttalande men den verkar klara en dag för mig utan problem.
    Att den har löst batteri gör att jag även kan ha ett extra batteri med vilket är ett plus om man är ute och reser, jäkla trist att sitta inblåst på någon flygplats utan fungerande telefon.

Största problemet för mig är att återvänja mig med Androids spretiga användarinterface efter att jag kör Maemo-Fremantle/Harmattan några år.

//j

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Efter 2 dagar så bör ditt batteri inte kommit i närheten av att bli bra. Det tar kanske någon vecka, eller på hur många gånger du laddar den. 1 dag är tycker jag ganska ok då Xperia S inte ens höll så länga på första laddningen. Iallafall inte min. Värmen kan jag inte säga. Men som sagt, du behöver ladda den några cyklar först innan du kan säga något om dessa batteritid. Man brukar väl som sagt säga ca 1-2 veckor innan batteriets kapacitet är på topp. Så återkom om några dagar.

5. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    tänk dock på att om du vill DOA den för t.ex värmen så vänta inte för länge.

6. jonne

jonne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så pass, ja då får jag väl fortsätta och ladda den ett par gånger och se hur det blir :)
    Värmen verkar ha lugnat sig under dagen idag så det kanske också var något tillfälligt, får återkomma om det forsätter då.

7. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Om den blir så varm som du beskriver vid lätt användning, så kan det bero på att någon process får CPU:n att jobba på max hastighet ofta (kanske konstant) och då blir givetvis batteritiden dålig,