ROM: EZbase Gingerbread

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Lirkaren, 6 feb 2012.

1. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej
    Min telefon har fått bootloops och jag kan inte komma in i recovery (kör CM9 just nu) Så jag tänkte flasha EZbase och sedan CM9 direkt från recovery, det bör fungera att göra så?
    Länkarna i förstasidan på XDA fungerar inte så jag laddade ner en fil som är .7z. I EZodin ska jag flasha CSC, Phone, PDA och Pit. och i .7z-filen har jag alla fyra + kernel och några andra filer. Är det bara att extrahera CSC, Phone PDA och pit från filen och flasha? Kommer kerneln att flashas då? Undrar eftersom den också ligger "löst" i .7z-filen.
    Tack för svar!

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ezbase finns i 2 utföranden. Froyo baserad eller GB baserad.. EZfroyo innehåller redan root och CWM (2.5) medans EZgingerbread inte har cwm och root från start utan då får du flasha kernel separat.

Så kör du med GB så använder du PDA , PHONE CSC och PIT 512 samt bocka för re-partiton (Om du ska köra med re-partiton, annars skippar du pit fil)

När det är klart går du tillbaka till downloadmode och flashar kernel som PDA med auto reboot och F.Reset time i kryssat (dessa val är förvalda som standard vid öppnande av odin)

Last edited: 6 feb 2012
  3. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar :) Du vet inte om man kan hitta en transparent Google search till CM9? :)

4. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det ska finnas en valmöjlighet som standard för ICS/CM9 enl folk på XDA (bild därifrån)

eller testa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1307730 men inte troligt att det funkar till CM9

Last edited: 6 feb 2012
  5. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har gjort en tråd på XDA med men den .apk fungerar inte med CM9 och jag kör med ADW EX samt att jag vill ha search baren på andra raden från botten. :)

6. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok. Som jag misstänkte så funka det alltså inte.. Då har jag ingen aning. Jag är inte så insatt i CM.Inte säkert att den valmöjligheten finns heller i form av widget. Om inte så är det bara börja koda ;)

Last edited: 7 feb 2012