F.d. apple fanboy söker ljuset på andra sidan tunneln

Diskussion i 'Allmänt' startad av wildgoose, 7 mar 2012.

1. wildgoose

wildgoose Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag är alltså en f.d. apple fanboy. Dock slutade jag att ens uppskatta dem för ganska länge sedan nu. Egentligen kan man säga att min uppskattning av apple konsekvent varit en exakt motsats till deras aktiekurs, och således har jag aldrig tyckte mindre om dem än nu.

Jag köpte en iPhone för ett gäng år sen som jag haft sen dess, men nu har den äntligen börjat bryta ihop tillräckligt för att motivera köpet av en ny lur, vilket blev en S2:a.

Nu har den anlänt och jag tänkte i min naivitet att iOs och Android skulle vara relativt likt, men känner mig genast förvirrad när jag slagit på telefonen.

Så, är det något som har gjort samma resa - eller bara vill tipsa om hur jag får ut det mesta ur android och S2 vore jag djupt tacksam!

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Läs så många trådar på detta forum som du kan och ställ frågor.
    Kolla i trådarna som handlar om screen shots för att se vad som går att göra och få egna idéer.

Det här forumet har mycket att lära ut ;-)

Skickat via Tapatalk

3. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

4. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är bara att gratulera. I princip vad än du vill ändra och hur du vill att det ska se ut går att ordna.
    Ju mer du kan, ju mer kan du ändra.

När du väl satt dig in ordentligt, så tycker jag du ska börja söka information om att roota telefonen och flasha in andra roms.
    Då får man verkligen ut sjukt mycket mer av sin telefon.

5. krester

krester Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag gjorde exakt samma resa för ett par månader sedan, då jag tyckte att det var lite väl mycket apple bestämde över vad jag fick göra i min mobil. För min del blev det en HTC sensation.

Jag tycker det android var ganska rörigt i början, men massa intställningar lite överallt inte alls som iphone där i stort sätt allt är samlat på ett och samma ställe. Så visst finns det för och nackdelar med båda operativen. Men man lär sig ganska fort och vänjer sig.

Idag vet jag inte vad min nästa mobil kommer att ha för operativsystem, så helt övervunnen är jag nog inte ännu...

6. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det som många nya användare (och särskilt iPhone-folket) inte upptäcker är meny-knappen. Där döljer sig mycket.
    Bakåt-knappen är gudasänd för att snabbt hoppa fram och tillbaks mellan sidor och appar. Det är en av de saker jag saknar mest på iPhone. Irriterande när jag trycker på Knappen på min iPhone och hamnar på hemskärmen.
    Långtryck används också här och där, men finns iofs på iPhone också.
    Alla inställningar ligger i den app du vill göra inställningar för och inte som det bakvända på iPhone att du måste gå ur appen och sedan gå till inställningar och leta reda på inställningen som kanske finns där. Om du inte hittar den där så får du gå in i appen igen och kolla om utvecklaren implementerat det direkt i appen. Alla iPhone-appar gör olika vilket gör det väldigt rörigt.

Så, om det är något du saknar eller funderar på om man kan göra i en app så tryck på meny-knappen eller gör långtryck på olika saker på skärmen. Då hittar du det mesta.

7. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag gjorde samma sak för ungefär ett år sedan, kommer aldrig gå tillbaka till Crapple :P
    Kan passa på att tipsa om några bra appar som jag använder:
    Handcent SMS (ersättare för meddelande-appen)
    Swiftkey X (tangentbordsapp med en extremt bra rättstavare, enligt många den bästa som finns)
    SilenceMode Timer (när man aktiverar ljudlös autostartar appen, där man kan ställa in en timer som sätter igång ljudet igen efter en viss tid)
    Opera Mini (använder jag inte längre eftersom ICS kom med en mycket bättre standardwebläsare, men annars en mycket bra webläsare)