Få bästa möjliga bild på PS3 med HDTV?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ascii, 2 aug 2012.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Har en 40tums 3D-tv (Sony HX75) vilken jag spelar PS3 på. Vilka inställningar på både PS3't och TV'n i allmänhet för att få bäst bild? De flesta PS3-spel renderar ju i 720p och TV'n är ju 1080p, vilket måste innebära att spelet upscalas?

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 302
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det är bara att tuta och köra inget att trixa med även om tv'n 'r 1080p och ps3'an är 720p det allra mesta av det. Det sköter sig självt.

Det du däremot ska göra för spelandet är att stänga av onödiga extra funktioner såsom dynamisk kontrast, brusreducering, motion+ etc då det enbart lägger på en massa input-lag som du inte vill ha.

3. Emptydroid

Emptydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag vidarebefordrade denna fråga till en kompis och han sa såhär "Om du inte redan gör det så ska du köra ps3:an på hdmi kanal. Därefter kan du sätta RGB på full styrka på tv-inställningarna (om din tv också stöder inställningarna), du kan sätta på "Super White" inställningen (kan inte den svenska översättningen), färger sätta till Y Pb/b Pr/Cr, sen ska du också sätta bild-resolution till 1080i/p /24". Hoppas det var till någon hjälp :)

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

TV'n stödjer, vad jag vet, 480p, 720p samt 1080p. Har inte för mig den stödjer någon form av interlaced scan, utan endast progressive. Eller så gör den det, jag kommer inte ihåg riktigt.

PS3an körs med en HDMI 1.4kabel vilken stödjer både 3D-signaler och ethernet-signaler. RGB är nu satt på full istället för limited, och super whites är också nu på. Om du med 24 menar auto 24, så ska jag dra på det strax. :)

Tack för alla tips! Jag uppskattar det verkligen och tar gärna emot fler bra tips om ni har på lager. :)