Fråga: Få bort aviserings-påminnelse + lite andra frågor :)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av redfik, 19 aug 2015.

1. redfik

redfik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varje gång jag får ett sms eller e-mail eller vilken aviserings som helst så hörs en liten ljudsignal, superbra! Men denna ljudsignal återkommer var 10-20e? sekund. Något som är enormt störande när man talar i telefon eller kollar på nå filmklipp.

Någon som vet hur man får bort påminnelseljudet? Jag vill alltså bara höra aviseringen en (1) gång, inte bli spammad med den tills jag kollar upp saken.

Sedan undrar jag också om det går att få bort funktionen som den vänstra touchknappen har, alltså att bläddra mellan program. På min helt underbara S4 öppnade man "verktyg" / "alternativ" på den knappen, vilket jag verkligen älskade, och bläddrade gjorde man genom att hålla in hem-knappen. Det som är irriterande med att ha en touchknapp som bläddringsknapp är att den är lätt att komma åt och då stänger den av eller pausar programmet som är öppet.

Går det också på något sätt stänga av känsligheten på skärmen, telefonen är stor som en tegelsten så har man den i ett par jeansfickor så hör jag konstant i hörlurarna hur den försöker låsa upp skärmen i fickan.

Nog aldrig vart så missnöjd med en telefon förut :P

mvh!