Går det att få bort Sense? Så Heron blir som en HTC Magic? Alltså inte bara stänga av Sense genom guiden här i forumet. Men de kanske bara är att stänga av det för att få den som en Magic? Kanske inte är större skillnad? Någon som kan förklara, för själv blir jag fan inte klok! Hehe
Du menar "Vanilla Android "... Settings - Applications - Manage applications Där inne går du ner till HTC Sense, trycker på Clear defaults och kör Force stop, därefter går du till Home och håller in homeknappen, sen väljer du Home som alternativ istället för Sense ..
Blir den som en magic då? Eller en "vanilla"? Anledningen till att jag frågar är att Android kommer ju få ett nytt utseende och det tilltalar mig verkligen. Därför vill jag ha ALLT vad Sense heter ur vägen och jag vet inte hur långt Sense sträcker sig. Typ meddelanden är väl sense? Eller ser det likadant ut på en Magic t.ex?
Nej, det jag tänkte. Och jag vill ha bort allt, vad Sense heter som sagt. Bara Androids variant kvar. Med root lär ju detta vara möjligt? Eller?
Om jag följer det du skrev så byter jag ut Homescreen, vilket jag redan i mitt första inlägg skrev att jag visste hur man gjorde. Nu var frågan ifall man kan få den helt som t.ex en Magic även längre in i systemet såsom menyer, meddelanden, notificationbar etc etc.
Okej, det som gäller alltså. Det var jävla omständigt.. Då får sense vara kvar ett tag till då.. Tack för både tålamod och hjälp.
I dagsläget finns det ett projekt som jobbar med att porta en sk vanilla version av android till hero'n. Det finns en beta att ladda ner, men med den funkar inte trackballen och några funktioner till. Dock har utvecklingen stått rätt stilla på den fronten. kanske avvaktar utvecklare till 2.0 som kommer snart. Du kommer behöva roota för att installera dessa vanilla versioner av android. EDIT: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=567672
Okej, när den kommer blir det klart intressant! Så länge gör jag det lätt för mig och bara har "HOME" som Homescreen istället för "TouchFlo"
Just nu står det stilla för att de kollar igenom kerneln till Hero för att kunna porta det bättre, till 2.0 lär det finnas en vanlig Android 2.0 till Hero ja