Få in mina kontakter i Samsung Galaxy

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Hippiegirl, 19 aug 2010.

1. Hippiegirl

Hippiegirl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har precis köpt en Samsung Galaxy, (dessutom blivit bestulen på den, men ag kommer få en ny på försäkringen)...Men, till min fråga.
    När jag först satte i mitt simkort var det inga problem, mina kontakter såg jag i telefonen, precis som sig bör. Men plötsligt försvann dem. Hade inga kontakter alls. Jag ringde Samsungs support, pratade med Phonehouse, men ingen kunde hjälpa till.
    Jag vet att det fanns ett ställe i menyn där man kunde importera/exportera kontakter men när jag tryckte där kom bara alt SD-kort och google-konto upp. Alltså inte mitt simkort. Det står i manualen att det ska gå att göra, när jag berättade det för killen i phonehouse-butiken, så sa han bara: jaja, men det som står i manualen är inte samma sak som i verkligheten...
    Nähe? undrar jag.
    Det dem sa till mig var att simkort är föråldrat och telefonen är för smart för simkortet...
    Blaha..tänker jag. Så mitt alternativ enligt dem var att lägga i alla kontakter manuellt på mitt google-konto. Inte kan det väl vara så?

Dessutom kunde telefonen känna av vilken kontakt som hade messat mig, då stod deras namn där, men alltså inte i telefonboken.

Såå, är det någon som haft samma problem eller vet hur jag ska göra.

Jag ska ju få en ny telefon snart. Kan jag inte lösa detta vill jag absolut inte ha en ny samsung iaf.

2. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Smidigaste sättet att få över kontakterna i mobilen är att synka mot google accounts. Nu framgår det inte om du har kvar din gamla mobil eller inte men om du har det så är det ju simpelt. Mer om det här: http://www.google.com/mobile/sync/