Fråga: Få LED att lysa konstant

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av taejjfer, 28 jul 2013.

1. taejjfer

taejjfer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag införskaffade mig en HTC One för några veckor sedan men stör mig något enormt på den blinkande LED:en vid notifikationer.

Jag har någon personlig fix att jag ska ha telefonen liggandes bredvid mig på skrivbordet utan ljud eller vibb när jag sitter vid datorn. Det enda som då visar mig om något händer på telefonen är den djupt nedsänkta LED:en som blinkar allt för sällan (även om jag får någon notifikation).

Ett enkelt sätt vore att sätta på vibb eller ljud, men det vill jag inte helst. Kan jag på något sätt göra att LED:en lyser konstant vid notifikation? Eller åtminstone att skärmen lyser upp? Har ni några tips på appar eller så? Har sökt utan vidare framgång. Lightflow verkar inte fungera, går det ens att konfigurera LED:en på detta sätt?

Ett stort tack på förhand.

2. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Light flow fungerar visst och kan göra att lampan lyser konstant.

Skickat från min HTC One

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Håll koll på batteriförbrukningen bara. Det ska tydligen gå åt en del batteri om leden är på hela tiden, men det är inget jag har erfarenhet av själv.

Även jag rekommenderar Light Flow. Jag har använt den appen i snar två år och den fungerar ypperligt! Det går att ändra inställningar för varje enskild app, men även för olika kontakter! Dock är det rekommenderat att du har en rootad telefon om du ska använda den appen.