Tips: Få Spotify mer smooth

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by mandolito, Jan 19, 2012.

1. mandolito

mandolito Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena

Tänkte tipsa om en sak iaf jag hittade idag, en inställning som gjorde att Spotify flyter på MYCKET bättre. Innan hackade det, inga snygga animationer alls, helt kackigt.

Settings utvecklarsettings - Framtvinga GPU i 2Dappar!

Funkar grymt bra nu :)

Attached Files:

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skönt att spotify flyter bättre, nackdelen är bara att vissa program inte funkar alls/ funkar konstigt med framtvingad GPU-rendering.

3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns många som har tipsat om det här tidigare i diverse trådar...

Problemet är att flertalet appar slutar att fungera när man har det iklickat! Därav är det ett "Utvecklingsalternativ".

Appar som är fullt konfigurerade för ICS har som standard stöd för GPU-rendering. De appar som inte är fullt uppdaterade för ICS använder dock inte GPU-rendering. Med tiden så kommer alla appar att bli fullt uppdaterade för ICS. Dåligt bara av Spotify att ännu inte ha en fullt kompatibel app redo. Det är det här som är dåligt med android. Apple tvingar alla tillverkare att uppdatera sina appar inför släppet av ny iOS version, om man inte uppdaterar så försvinner appen från App Store för de som kör den nya versionen. Därmed så uppdaterar iOS utvecklare sina appar mycket snabbare. I android finns inget krav att du ska uppdatera din app, därmed tar det så lång tid innan de flesta appar är kompatibla för en ny androidversion...

bombay likes this.