Hej alla.
Jag har installerat en custom ROM i min HTC ONE. Närmare sagt Google Edition ROMen. Allt fungerade som det skulle och fungerade jättebra. Dock vill jag nu gå tillbaka till stock och är lite osäker på hur jag gör. Jag vill nämligen radera alla spår av att telefonen har modifierats. Telfonen är inte låst till någon operatör (Köptes från Telia).
Det jag har gjort:
1. Unlockat bootloader via HTCs hemsida.
2. Rootat telefonen.
3. Installerat Clockwork mod recovery
4. Gjort en backup på min telefon innan jag flashade Google Edition ROMen.
5. Rootat telefonen igen via Clockwork mod recovery.
Idag gjorde jag följande:
Gick in i Clockwork mod recovery, wipade cache partitionen och wipade data/factory reset. Sedan gick jag in i "backup and restore" och installerade in gamla backupen med stock HTC ONE Sense Android 4.2.2. Dock hade den här backupen alla appar och inställningar jag hade innan jag flashade ROMen.
Så hur göra jag?
Måste jag ladda hem en stock recovery image till telefonen och flasha in det via datorn? Och hur tar jag bort root och unlocked?
Allt fungerar som det ska. Dock har jag Clockwork mod recovery filer kvar i telefonen samt att telefonen fortfarande är rootad och unlocked. Jag har INTE gjort S-OFF eller installerat andra sk. RUUs.
Jag är ganska ny på allt detta så jag ber om ursäkt om dessa frågor är dumma. Jag har letat på YouTube och XDA forumet och det gör mig inte klokare.
Tack för hjälpen på förhand!
Click to expand...