Få tyska eBay-annonsörer som säljer till Sverige?

Diskussion i 'Allmänt' startad av NattensVäktare, 31 jul 2009.

1. NattensVäktare

NattensVäktare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej... jag håller fortfarande på att se mig för efter Android-telefon på tyska eBay, men ett problem är ju att de flesta annonsörer där endast säljer till Tyskland och vägrar skicka till Sverige. Hur har ni som har köpt därifrån gått tillväga? Brukar folk som i annonsen bara har angett att de skickar till Tyskland i slutändan ändå gå med på att skicka till Sverige...?

En till fråga, ni som har köpt telefon från tyska eBay, har de varit helt oanvända och fortfarande inplastade, eller öppnade och använda och/eller provade av säljaren? Folk lägger ju bara ut HTC:s egna bilder på telefonerna där, så det är ju omöjligt att veta om man får en obruten kartong eller något som säljaren själv har öppnat och rotat runt i... :confused:

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag tror de flesta som budar brukar slänga iväg ett mail till säljaren för att kolla så det är ok. Eftersom massor av folk här på forumet de facto har fått sina telefoner levererade till Sverige så verkar det ju inte vara något större problem så länge köparen betalar hela fraktavgiften.