Fråga: Få tyst på mobilen

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av PrEZeX, 11 jan 2013.

1. PrEZeX

PrEZeX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar hur man kan på ett enkelt sätt tysta ner mobilen samt stänga av vibrationer under natten (allt förutom alarm)? Det verkar som att "Mute" läge tystar bara ner ringsignalen men notifications, systemljud samt vibrationerna är fortfarande på. Trodde det är en självklarhet att kunna stänga av ljudet helt men det verkar inte vara så enkelt...

2. Zambuca

Zambuca Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag brukar använda Blockerläget. Annars går det ju ganska smidigt att använda en nfc tagg och styra allt med den

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

3. Alvedon

Alvedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När du drar ner ljudet så får du upp ljudindikatorn. Klicka på kugghjulet i den indikatorn, där kan du dra ner system ljud etc till noll, vet inte om detta är problemet, alla ljud borde gå ner till noll tycker man.

Jag har ett annat problem. Jag får inte min mail att sluta ge ljud ifrån sig. Jag har en ringsignal, en signal för meddelanden och tydligen en annan för inkommande mail. Problemet är att jag valt "None" som signal för inkommande mail, för dessa är många och jag orkar inte höra signalen hela tiden. Någon som vet vad jag missat? Stängt av den på två ställen, men det hjälper inte.

4. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag drar ner rullgardninen och klickar på högtalarikonen tills den står på Mute och det räcker för mig.

Annars brukar jag köra med Bedside Mode och Silent Hours (som funkade sådär på Galaxy Nexus, men funkar fint på Note 2).

5. PrEZeX

PrEZeX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för alla svar. Jag har nu laddat ner Quick Profiles och det fungerar hur bra som helst. :)