Få widget att passa in i en ruta?

Diskussion i 'Allmänt' startad av kallztar, 30 maj 2012.

1. kallztar

kallztar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Har länge försökt trixa i Photoshop och "designa" en egen bakgrund till min lur, som jag sedan kan placera ut diverse widgets på. Har tittat på flera olika hemsidor där folk visat sina homescreens för att få inspiration. Men det är dock något jag inte förstår, för säg t.ex. att jag gör en ruta i photoshop som ska vara till för en minimalistictext-widget, så är det omöjligt att placerat ut den så widgeten passar perfekt i rutan. Vet att man kan ändra Gridsize i vissa launchers, men det blir ändå inte perfekt. Därför undrar jag hur man går till väga? Finns det något program? Eller har det med storleken på skärmen att göra?

Riktigt svårt att förklara, så visar en bild också http://mycolorscreen.com/2012/05/28/mnml-systemui/

På den homescreenen är alla siffror widgets från uccw. Det jag inte förstår är hur han lyckas placera in dem i rutorna så millimeter noga som han gjort. För gör jag en ruta i PS och försöker placera en widget där sen så blir den bara felplacerad..

Sjukt svårt att förklara, hoppas någon förstår vad jag menar iaf. Och om tråden är felplacerad får mod mer än gärna flytta den :)

Tack på förhand!

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ett tips som jag använde är att du först lägger ut dina widgets på det sättet som du vill ha dem fast mot en svart bakgrund. Sen tar du ett screenshot på hur dina widgets ligger och skapar din bakgrund mot det.

Har du en bakgrund som scrollar lätt får du tänka till lite ordentligt om det ens blir snyggt. Bakgrunden scrollar såpass lite att rutorna kommer se rätt märkliga ut eftersom de kan sticka in på förstaskärmen.

3. kallztar

kallztar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej, dock måste jag redan veta vad jag ska ha då. Tänkte att det var det man satt och testade i photoshop ;) Jag har bara en homescreen, så det problemet får jag inte. Men hur som helst, tack!

4. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

5. Xaz

Xaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Problemet är att olika widgets tar olika stor plats i sin cell i rutnätet, så vissa widgets kommer se fula ut i ett rutnät hur du än gör. ;)