Fråga: Fabriksåterställa med trasig skärm

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jhedlof, 22 apr 2013.

1. jhedlof

jhedlof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Hej!

Min Galaxy Nexus åkte i backen på krogen och fick ett antal kängor på dansgolvet och nu är den rätt körd med sprickor över hela skärmen.

Den går igång som vanligt men ingenting syns på skärmen, den är helt svart, kan koppla den till datorn och komma åt lagringen.

Tänkte försöka skicka in den på reparation men vill helst fabriksåterställa den på något sätt först.

Den är inte rootad men bootlotloadern bör vara upplåst då jag en gång i tiden ändrade om den till yakju.

Har Googlat lite men inte kommit någon vart med det. Hur gör jag?

Tack på förhand

2. Droid85

Droid85 Guest

Jag tror det går med Nexus Root Toolkit av WugFresh, installera bara programmet från http://www.wugfresh.com/nrt/ , där borde man sedan kunna göra en factory reset på datorn. Har dock inte testat, men det kan fungera!

jhedlof gillar detta.
  3. jhedlof

jhedlof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Tack! Dock verkar det som att USB debugging inte är påslaget, och utan det påslaget så går det inte att flasha stock eller unlocka som gör en återställning.

Verkar inte vara helt enkelt att få igång USB debugging utan skärm heller.

Edit: Gick bra med fastboot mode, har flashat stock rom nu (tror jag, svårt att veta när skärmen är död) men ansluter jag telefonen som vanligt och bläddrar runt bland mappar finns det grejer kvar, typ dokument som jag har använt i Dropbox och lite musik. Borde inte allt försvinna? Det viktigaste är ju konton. Är dom borta är är det ju okej.

Last edited: 22 apr 2013
  4. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Köp en micro-usb/hdmi kabel och koppla telefonen. Till tv'n och se om du kan få bild på det viset.