Fabriksåterställning efter installation av Froyo

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Cruz, 10 aug 2010.

1. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har precis gjort en fabriksåterställning på rek av HTC support.

Två frågor dyker upp:

1) Efter återställningen har jag fortfarande 2.2 installerat vilket jag inte borde enl den killen jag var i kontakt med på supporten. Någon annan som gjort en fabriksåterställning efter att ha lagt på Froyo med samma/annat resultat?

2) Ingen säkerhetskopia lades tillbaka så alla mess etc som normalt ska backas lyser nu med sin frånvaro. Någon med tips för att komma till rätta med detta?

Tackar på förhand..

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

1. Hehe, jag får bara mer och mer respekt för de där HTC-grabbarna på supporten.
    De svara på mail hit och dit med svar som är helt upp och väggarna och hotar
    med att garantier försvinner hit och dit. Nu har de alltså gjort det igen?
    Självklart får du inte tillbaka 2.1 bara för du gör en fabriksåterställning efter att
    du har uppdaterat till 2.2. Detta eftersom uppdateringen även blåser "backupen"
    och ersätter den med en "ren" 2.2. Visst hade det varit grymt om man hade fått
    tillbaka 2.1 eftersom man då kunde testat 2.2 och sedan återställt för att fortsätta
    med root (Nu är root löst, men ändå). :) Ibland undrar jag vad det är för blåbär
    som sitter på den där supporten. :)

2. Jag vet att vissa har haft problem med detta. Vet dock inte varför.
    Jag har dock inte gjort något fabriksåterställning varken före eller efter.
    Men allt mitt var kvar efter uppdateringen och enligt HTC skall backupen
    nu tas per automatik. Frågan är varför det itne fungerar. Själv drar jag mig
    för fabriksåterställning nu.

3. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tackar för svaren :)

Ang 1) så inser jag nu efter att ha plöjt diverse trådar att supporten hade helt fel. :mad: Blåbär är tyvärr visst rätt benämning..

Ang 2) Så verkar det vara precis som du säger att det ska ske med automatik. Vissa säger att det ska ske till Google molnet. På mitt SD kort att det iaf inte tagits någon ny backup efter uppdateringen till Froyo. Dock verkar ingen just nu kunna svara på hur backupen sker och framförallt hur en restore sker...:ehm:

Den information om backup/restore som jag hittar på HTC´s hemsida verkar ju bara gälla 2.1 där bl a sms skulle återställas efter en fabriksåterställning. Bl a just dessa lyser med sin frånvaro efter min fabriksåterställning :cry:

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Därför efterlyser vi nu en försöksperson som skall lista ut hur det fungerar. :)
    Vore underbart att veta hur det fungerar och kunna lita på det.
    Molnet? Humm, jag har inte kollat min backupmapp på sd-kortet, men borde
    nog se om det finns någon uppdaterad fil där.

5. Roger78

Roger78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gjorde en återställning efter att ha installerat 2.2 och givetvis fanns froyo kvar efter återställning. För säkerhets skull så säkerhets kopierade jag sms m.m o tur var det för allt var borta. Sen om det berrode på att jag i samma veva bytte sd kort vet jag tyvärr inte?

6. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Haha..jag är härmed anmäld som frivillig.. o_O

Jag har ställt just den frågan, dvs hur backup och restore med Froyo funkar, till blåbäret på HTC supporten men väntar mig inget överdådigt svar...

Molnet.. Jag kan ha missförstått det hela men efter att sökt efter svar finns det de som hävdar att backupen istället för att lagras lokalt skickas över Internet..

Inställningen för backup har ju med Froyo "försvunnit" och jag har inte lyckats finna dem mha de beskrivningar jag läst. De som har hittat dem och verifierat att den är påslagen kan dock inte se att de lokala backupfilerna uppdateras längre..

7. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mmm... Jag var ju dessvärre dum och naiv och trodde på den information som står på HTC:s hemsida (som ju gäller för 2.1) så nu saknar jag både sms och bokmärken (och allt annat som skulle återskapas)..

8. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

min desire frågade mig om jag ville säkerhetskopiera data innan uppgraderingen, gör den ine det för alla?

9. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Uppgraderingen var inget problem, det var fabriksåterställningen som sket sig..

10. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER