Fabriksåterställning, kontot går ej att synka?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Nummerskivan, 9 mar 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag gjorde precis en fabriksåterställning.

Gick ut på market, och fick då logga in på mitt googlekonto förstås. under processen såg jag att wifi inte kopplats upp, så jag fick avbryta och kopplade upp mig.

Gick tillbaka till market och laddade hem några appar (utan att behöva logga in, så det hade ordnat sig när jag satte på wifi).

Sedan kollade jag kalendern, och upptäckte att den inte har min googlekalender.

Gick till konton, och där står mitt googlekonto, fast angett att det inte ska synkas med. Men det går inte att sätta på synkningen på kontot. Allmänna synkningsinställningar är icheckade båda två.

Jag kan bara välja att synka manuellt, och vill jag ta bort kontot, så måste jag göra fabriksåterställning igen (har noll lust med nu när jag har ställt in en massa).

Kan ni hjälpa mig? o_O

Last edited: 9 mar 2011
  2. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Uppdatering:

Jag ska komma ihåg det vanliga tipset för datorer, även för telefoner: STARTA OM (helst innan jag skriver frågor på forum).

Det löste sig alltså efter att jag kom på den brilljanta idén att starta om telefonen.

3. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

haha ibland kan även det lättaste lösa problemet :)

Hur är din mobil nu efter uppdateringen? sett dig här i forumet att du haft ett helvete med din telefon, din gps osv. När är den inhandlad?
    Har själv inga problem med min, gps'en funkar perfekt osv, har dock inte fått JS7 än, så jag har en uppdatering kvar till min, hoppas den blir ännu snabbare än vad den är nu :)

4. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min telefon är inhandlad i juli 2010. Jag köpte den begagnad för, är det ngn månad sedan tror jag.

Den känns klart snabbare efter uppgraderingen, och ännu snabbare efter fabrikåterställning.

GPS:en är bra (har justerat kontakten inuti) och när jag testade igår, så hade den slutat att släpa efter när man rör sig fort (bil). Men behöver väl testa mer.

Fortfarande är mina barns telefoner snabbare på en del saker, som att blixtsnabbt visa alla ikoner i listan över program (i "hantera program" där man tar bort appar) och då har de ändå många fler appar än vad jag har. Min är lite seg där, och det går inte att börja scrolla lika fort i programlistan som det gör i barnens telefoner.

Men nu är den ju nyuppgraderad och ny-fabriksresettad. Få se hur den är om ngn vecka.

Last edited: 9 mar 2011