Fråga: Fabriksåterställning på bästa sätt

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Greta723, 15 apr 2012.

1. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu insett att enda sättet att få luren att fungera med ICS är att göra en fabriksåterställning. Blir galen på alla fel - som t ex kalendern som skulle larma kl 12.00 igår och larmet kom 21.00.....

Skulle vilja ha era tips för hur jag gör återställningen för att tappa så lite information som möjligt. (har haft en del problem efter systemuppdateringen också - kontakter o annat blev helt konstigt). Enl Samsung support ska jag använda Kies men när jag försökte stod den och tuggade på 95% i över en timme så jag misstänker att allt hängde sej och att det inte fungerar med Mac - det är ju inte helt ovanligt.

Tacksam för tips och instruktioner hur jag gör. Gärna så enkelt som möjligt för jag är ingen hejare på telefoner.

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Stäng av telefonen.

Håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills den bootar.
    Välj Wipedata/factory reset .

Vet inte om du även kan välja att rensa internminnet .
    Jag kan det men har cwm så jag har nog mer alternativ.

Spara undan allt innan såklart

3. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja, det var just det - hur sparar jag, på vilket sätt sparar jag allt jag vill ha kvar (bilder, meddelanden, appar kontakter etc)

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    sök på backup i google play
    Titanium Backup är väl den mest använda, men den kräver root..

Själv använder jag Mobile Backup II för att backa upp sms och kontakter, foton kopierar jag över till dator med usb..
    Appar tar jag aldrig backup på då jag inte använder så många appar, max 10 men det hjälper ju inte dig.. ;)

Last edited: 15 apr 2012
  5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Bilder > Du behöver inte wipe:a USB-lagringen, utan bara köra en Fabriksåterställning, då kommer dina bilder att finnas kvar.

Meddelanden > SMS Backup är snabbt och enkelt. Sparar alla meddelanden som en fil på USB-lagringen men du kan även kasta över filen till datorn för att vara säker på att inte förlora något.

Appar > Inställningar - Säkerhetskopiera och återställ - Kryssa för Säkerhetskopiera data > Då kommer dina appar att automatiskt installeras när du startar upp mobilen igen om du loggar in på ditt google-konto. Se för fan till att inte göra som jag och fixa så att mobilen hänger sig mitt under återställningen av appar, för då blir det inge bra... AppDATA såsom lösenord, highscores etc. kommer INTE att sparas, så det är bara att ge upp, om du inte vill roota etc. men då försvinner nästan poängen med att återställa om du ändå ska spara ALLT som det kan vara fel på! ;)

Kontakter > Synka med Gmail! Kolla om de inte är det... Gå in på mail.google.com och där det står "Gmail" till vänster klickar du och ändrar till Kontakter... Då kan du se om dina kontakter ligger där eller ej!

6. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Värt att säga är att man behöver root för att köra titanium och clockworkmod ;) Tyckte inte att det framgick i tråden

//Felix

7. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Du har ändå recovery där du kan göra factory reset .

8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jo men har syftade nog på Backups etc! ;)