Problem: Fabriksåterställningen kraschar då man ska trycka på Android-gubben (Löst)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av _simba_, 17 mar 2012.

1. _simba_

_simba_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej.

Min bror bestämde sig för att det var dags att uppdatera sin telefon. Han tänkte då uppdatera från 2.3.3 till 4 med mellanlandning i 2.3.4(och 2.3.5 också väl?) men direkt efter första uppdateringen, via OTA, så började anslutningen till SIM-kortet att krångla och han hade WiFi men kunde inte ringa. Det var så illa så att så fort han försökte ringa så hängde sig systemprocessen som hanterar samtal. Han kunde inte heller söka efter nya uppdateringar. Han provade då att slå på Flygplansläge i hopp om att kunna reseta telefonnätverket men det slutade med att han inte kunde komma ur Flygplansläge.

Vid det här laget hade hans redan korta stubin brunnit ut och nu bestämde han sig för att fabriksåterställa telefonen i hopp om att det skulle lösa allt. Han startade då telefonen i recoveryläge och återställningen gick igenom men nu när telefonen startar upp och man ska trycka på Android-gubben så hänger sig processen som hanterar själva återställningen :(

Det går att byta språk men inte trycka på nödsamtalsknappen...

Jag är van att hantera min Nexus S men dessa problem har jag inte stött på tidigare och har försökt söka på Google men svårt att hitta bra svar. Hittade dock en forumtråd(en person med exakt samma problem) på AndroidNet men ingen som svarat i den.
    http://www.android.net/forum/rescue-squad-help/77253-phone-screwed-after-update-please-help.html

Last edited: 17 mar 2012
  2. _simba_

_simba_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

NU ÄR DET LÖST!

Tankade stock-rom via Check Fus och flashade med hjälp av Odin :)
    Tack ändå!