Problem: Face recognition

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av RoidRage, 21 jun 2012.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

ICS innehåller en funktion att låsa upp skärmen med hjälp av ansiktsigenkänning, men Telia tillåter tydligen inte det att döma av vad som återfinns under Säkerhet. Gäller det samtliga svenska operatörer?

2. Droid119

Droid119 Guest

Face unlock finns under skärmlås i säkerhet. Att (F)Telia har "förbjudit" Face unlock har jag svårt att tro

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

3. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Face Unlock
    Disabled by administrator, encryption plocy, or credential storage.

Eftersom jag precis uppgraderat och inte ändrat i något av default inställningarna, förstår jag inte varför den inte klarar av Face Unlock.

4. Solander

Solander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

RoidRage, har du Exchange-koppling? Vissa saker kräver administratörsrättigheter på din mobil och Exchange-koppling är en sådan grej som ibland kräver det. Vilket innebär att du inte får skapa upp en koppling utan att du låter Exchange göra vissa ändringar på din mobil. Oftast handlar detta om säkerhetsändringar som t.ex. att man inte får låsa upp med ett "Unlock pattern" eller "Face unlock".
    Med andra ord; om du har en exchange-koppling, så har förmodligen din exchange-administratör stängt av det.

RoidRage gillar detta.
  5. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra tänkt Solander.
    Men icke, det är en privat mobil. Men efter att ha jiddrat med Unlock Pattern och sedan inte komma ur det, byta batteri och åter jiddra så dök plötsligt möjligheten upp. Har ingen aning om varför eller hur. Men det har i alla fall löst sig. Nu tror jag inte jag kommer att använda det eftersom jag inte giter vänta på att skärmen skall låsa upp sig, men det är ju alltid kul att testa nya grejjer.