Desire 2.2 har en fb app men den verkar inte vara kopplad till market. Hörde nu att en bättre fb app släppts. Hur skall man göra då, skall man installera den "över" eller skall man låta bli?
Jag får dock ingen update val i market, utan då blir det en "ny installation", är det vad jag skall göra?
Du kan troligen inte skriva över originalet då den finns med i 2.2 däremot kan du installera appen från market så används den istället.
Den nya "bättre" Facebook-appen verkar hindra min telefon från att gå ner i sömnläget, och gör alltså så att batteriet tar slut på nolltid. Jag ska prova att stänga av automatisk uppdatering och notifications och se om det löser det.
Ja, som cowsick skrev ovan, 100% om man bara väntar tillräckligt länge Min batterinivå minskar med fem procentenheter i timmen när telefonen ligger vaken som den gör nu tack vare Facebook, till skillnad från mindre än en procentenhet när den ligger och sover i vanliga fall.
Settings -> About -> Battery Där har du en räknare som visar dels hur länge telefonen varit påslagen, och dels hur länge den varit vaken. Medan telefonen har skärmen avstängd så ska vaken-räknaren inte öka speciellt mycket eftersom den då bör sova större delen av tiden. Att Facebook var boven upptäckte jag genom att kolla Partial wake usage. Det gör du på följande vis: Knappa in "telefonnumret" *#*#4636#*#* i telefonen (alternativt ladda hem "Spare Parts" från Market) så kommer du till en meny, välj Battery history, och där kan du välja "Partial wake usage". På den sidan såg jag att Facebook hållit telefonen vaken åtta timmar medan jag själv sov.
Härligt med en ny app, den skickar inte in en i webbläsaren hur som helst. Saknar dock chattfunktionen...
Ok, tack! Ska hålla koll på facebook och se om den hindrar min telefon att sova också. Edit: OJ! Jävlar i helvete, facebook ligger ju igång 100%
Samma för mig, drog ner den uppdateringen från market och låg telefonen ligga i ca 1 timme. Sen kollade jag och aktiveringstiden tickade på hela timmen. Så den uppdateringen togs bort och kör standard tills dom löser detta.
Den Facebook för Andrioid som finns på market. Tror den hette 1.3 efter man hade installerat den. Las över den orginalversionen som följer med telefonen. För att ta bort den var det bara att gå in i Program -> Hantera program (tror jag) -> Facebook och välja "ta bort uppdatering". Då fick jag tillbaka orginalversionen som följde med telefonen.