Facebook events+kalender == fel tider

Diskussion i 'Frågor och support' startad av fredrikstorm, 24 november 2010.

1. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej alla glada, har sökt på diverse olika fraser och inte hittat någon tråd som behandlar just detta problemet med facebook-events och kalendern.

Jag äger en HTC Desire HD med FroYo!

Jag vill gärna se mina facebookevents i min kalender, samt födelsedagar mm.

Om jag startar facebook-appen som följde med telefonen och går in på events så står det helt fel! Ett event som i själva verket äger rum idag (24/11-10 21:00-23:30) står att det skall äga rum imorgon (25/11 06:00-08:30), dvs. 9 timmar senare.

Snackade med en polare om detta, willd är på swedroid, och han sade att det beror på att all trafik går via någon server el dyl i USA (dvs. 9 timmar före oss, alltså blir våra events framskjutna 9 timmar frammåt).

Detta synkar även fel med telefonens kalender, vilket gör att alla events jag attendat till står fel.

Går detta att korrigera på något sätt?

EDIT: Willd hittade denna länken: http://www.facebook.com/topic.php?uid=498988820191&topic=17631

EDIT 2: Min kalender buggar även ganska ofta och när jag trycker på en dag då jag har en inbokad sak, en födelsedag eller dyl. så visar den ändå bara en vid sida, som om dagen vore helt tom... en restart av telefonen hjälper, men det borde inte hända alls tycker jag

Last edited: 24 november 2010
  2. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Det är facebook som är buggigt, kolla även i deras egen klient under events. Skicka in en bugg rapport och vänta på att dom löser det.