Facebook grupp om tekniska problem på Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Alvin, 6 sept 2010.

1. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Hej,

Det har startats en Facebook grupp om de tekniska problem som finns på Galaxy S i9000 med förhoppning att få Samsung att släppa en firmware som rättar till de kända buggarna. Det är INTE meningen att det ska behöva släppas ett dussin tredje parts firmwares och lagfixar för att vi ska ha fungerande telefoner.

Samsung måste ta sitt ansvar gentemot oss kunderna. Gå med i gruppen här:

http://www.facebook.com/group.php?gid=148505191849083

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Allt tyder på att de faktiskt jobbar på problemen, så ser ingen mening att jaga efter dem.

3. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Det har gått 4 månader sedan mobilen lanserades och de har inte rättat till något alls. Det är skandalöst att de ännu inte har släppt en firmware på deras enda flaggskepp. Nästan alla andra telefontillverkare övervakar internetforum och tar till sig av kundernas synpunkter och klagomål men INTE samsung.

Var inte så säker heller att den kommande uppdateringen till Froyo kommer att ha någon signifikant inverkan på laggen eller att skärmen blir svart. Detta kunde nämligen inte bekräftas av Samsung i ett svar till mig. Enligt Samsung så är " we are not cognizant of the issues outlined in your email and we have not received any reports which could substantiate your claims".

Samsung är ett skämt!

4. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sälj telefonen då och köp en annan :) Varför inte bara vänta på froyo som enligt dom iaf ska släppas "snart".

5. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Vi svenskar är otroligt flata och vågar inte ens stå på oss när vi har all rätt i världen att göra det. Om du betalar nästan 6000 kr för en mobiltelefon då skall den i alla fall fungera. Missförstå mig inte, jag är i övrigt super nöjd med mobilen, skärmen är fantastisk och det är mycket som är riktigt bra på den.

MEN, om du betalar så mycket pengar för din mobiltelefon då bör du inte behöva förlita dig på tredje parts programvara för att rätta till de felen som Samsung har skyldighet att åtgärda, eller har jag fel?

6. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Alvin, jättebra initiativ! De som vill går säkert med i Facebookgruppen men om någon här inte tycker att det känns rätt (ännu) så funkar det nog inte att skälla ut dem och säga att de är flata. De slipper väl vara med, eller? :)

7. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Tilde, det är ENDAST genom att hänga ut företag som inte bryr sig om sina kunder offentligt i de sociala medierna som man kan åstadkomma något. Vill man som Samsung Galaxy S ägare inte vara med, FINE, men det är vi som äger produkten som förlorar på det. Samsung kan fortsätta skratta och låtsas som att problemen inte ens existerar.

8. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag lovar att gå med i din grupp när September månad är slut och jag sitter här utan svenskt Swype, trasig GPS, ingen flash och en laggande telefon.
    Senaste budet är väl fortfarande att det SKA komma en uppdatering i mitten av september. En vecka eller till och med tre kan jag ge Samsung.

Att i detta skede åka och köpa färg istället för att bara låta dem måla huset färdigt känns som slöseri med energi tycker jag.

9. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1 :)

10. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Notera att vid senaste kontakten idag förnekade Samsung bestämt att de känner till lagg problemet och att skärmen blir svart emellanåt samt att de INTE har implementerat några lagg fixar i Froyo updaten.

Do not get your hopes up!

Jag hoppas dock självklart att det blir så men jag är oerhört skeptisk.

11. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag hoppas att vi slipper inlägg som kritiserar gruppens existens på facebook. Vill ni inte vara med är det bara att passera, inget att se här.. Oneliners med kommentarer som att vi ska sälja telefonen istället för att klaga hör inte hemma här. Tack.

Bra initiativ för övrigt. Tveksamt om det sätter någon press på dom dock. Jag skrev exempelvis ett klagomål på fairshopping för flera månader sedan och har ännu inte fått något svar. Kanske var helt fel sätt att nå ut, men andra företag ger ju faktiskt svar där.

12. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

13. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Tier-1 support är i stort sett alltid nötter som inte har pejl, de svarar efter en lista med punkter och kan generellt sett inte uttala sig om saker som inte står med där. Det är samma sak på nära på alla större företag.

Jag vet inte om de gjort några lagg-fixar, men jag vet helt säkert att de på supporten inte ens vet en tiondel av vad som kommer i firmwareuppdateringarna (eller ens vad som gjorts i de som släppts).

14. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

gnällvarning

Sent from my GT-I9000

15. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Svaret kommer från Samsungs HQ i Korea. De borde ha koll tycker man.

16. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man kan ju tro det, men det är ändå tier-1 support ifall ditt ärende inte blivit "uppgraderat" till högre instans.

Är det inte rätt konstigt att lag-problemet är markant mindre i JM7 än i JF3 om de inte gjort något åt det?

17. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

18. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

OT-varning. Har du inget intresse eller något att tillföra kan du väl låta bli att läsa och skriva?

19. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Folk vet ju att de kommer en update i september.. varför inte bara vänta lite istället för att gnälla varje dag tills den kommer? Om den INTE skulle komma.. Varsegod klaga på, de kommer jag också göra. Men de kommer ju inte gå snabbare bara för att man gör 100 whine trådar..

20. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Det enda som kan förmå ett företag som uppenbarligen inte bryr sig om sina kunder att göra något åt saken är negativ publicitet. Inget annat!