Facebook kontaker/kalender uppdateras inte

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Luzo, 14 aug 2010.

1. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hejsan!

Har stött på ett litet irritationsmoment, eller snarare två stycken.

1) En kompis till mig skapade nyligen ett Event på Facebook som sträcker sig ända till årets slut. När jag sedan uppdaterade till Froyo hamnade detta självklart i kalendern. Jaha, tänkte jag och tog genast bort eventet från mitt Facebook-konto (tror jag har gjort det i alla fall, navigerar man till det så frågar den om man ska delta eller inte, osv) - däremot finns alla kalenderposter kvar i kalendern på min Desire. Jag har prövat att "Synkronisera nu" på 'Facebook för HTC Sense', jag har prövat att avmarkera och sedan markera Facebook igen i kalendern samt jag har prövat att uppdatera statusar och dylikt i Facebook-appen. Inget hjälper. Har nu avmarkerat Facebook i kalendern för att slippa det men skulle gärna vilja ha Facebook-event och dylikt där. Någon som vet en lösning?

2) Jag lade igår till en ny vän på Facebook. Däremot om jag går in i Facebook-appen och navigerar till "Vänner" och sedan söker efter denna person så kommer den inte fram. Däremot syns hon i "Sök efter kontakter" (men jag antar att det är "Facebook for HTC Sense"). ............... Öh... nu då jag kikade igen så visas hon där. Tog en jävla tid! Skit samma på denna då! ;)

... sen så finns ju också det irriterande delen med telefonbokskontakter och Facebook-bilder som inte uppdateras. Men så vitt jag har läst så går det inte att fixa på något sätt ännu (?) :(

Last edited: 15 aug 2010
  2. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Någon? :)

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    FB och Desiresynk är ju välkänt fel-fenomen. Koppla bort Facebook helt, och testa lägga till kontot igen.

4. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    svar på fråga två. Det där tog någon dag innan det uppdaterades för mig. Det funkar med ovan nämnda tips också. FB på Desire är inte den bästa.