Fråga: Facebook-kontaktbilder, samt smileyknapp i Handcent?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av petterekman, 18 jun 2012.

1. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fråga 1: Jag har de flesta av mina kontakter i telefonboken länkade till respektive Facebook-konto, och i telefonboken syns alla kontakter fint med bild och allt. Men, i applikationer som Handcent och även i APWs People widget (Nova launcher) syns inga bilder alls. Detta förbryllar mig en aning då det fungerat utmärkt utan något tilläggsprogram likt Haxsync eller Syncmypix på min gamla Galaxy S med AOKP och andra custom ROMs sen, ja, så långt tillbaka jag kan minnas! Har jag missat något, eller måste jag köpa Haxsync för att få bilderna att visas där jag vill? I standardappen för meddelandehantering syns dock bilderna.

Fråga 2: I Handcent har jag alltid haft så att enterknappen (längst ner till höger) nyttjats som smiley-knapp, detta finns ju att välja i inställningar i Handcent. Men, på min nya, fina S3a så dyker det minsann inte upp någon smileyknapp trots att jag aktiverat valet i inställningar och även startat om telefonen. Vadan detta?

2. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu hittade jag själv lösningen på fråga 2. Det var helt enkelt en inställning som var tvungen att göras från Systeminställningar - Språk och inmatning där man kunde göra inställningen för SlideIT.

Jag är fortfarande nyfiken på fråga 1, och jag kan tillägga att när jag använder APWs People-widget så syns som sagt inte bilderna på hemskärmen i widgeten, men när jag trycker på en kontakt och informationen kommer upp (mobilnummer, välj att ringa eller smsa, osv.), då syns minsann bilden. Lustigt.

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Detta verkar vara standard i ICS att man inte får tillgång till de syncade bilderna i 3:e-parts appar, jag kör med Facebook Contact Picture Sync som är gratis och dessutom utvecklad av en här på forumet.