Facebook-kontakter bland övriga kontakter?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Feffe, 14 jan 2011.

1. Feffe

Feffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har aldrig tidigare haft en Android och jag gick lös nu häromdagen och köpte mig en HTC Desire HD.

Har läst jättemycket i detta forumet och fått mycket hjälp, nu har jag dock kommit till ett problem som jag inte lyckats hitta i forumet.

Inne på kontakter har jag valt att den ska använda mina gmail-kontakter som kontakter. Jag har ca 40 stycken, det som är lite lustig är att den visar att jag har runt 100 stycken dock visas bara dom 40 stycken som jag har i min kontaktlista. Nu till problemet...

När jag ska slänga iväg ett mail och ska välja till vilken kontakt verkar det som den dessutom tar facebook-kontakter och det vill jag absolut inte, för istället för en lista på 40 stycken blir det 340 stycken ungefär, vart någonstans väljer jag bort denna funktionen? Jag vill liksom bara köra mina gmail-kontakter.

Tack på för hand!

2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    I "facebook for android" klienten så väljer du att enbart synca med befintliga kontakter.

Feffe gillar detta.
  3. Feffe

Feffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det har jag redan gjort, det jag dock kom och tänka på nu var att den har frågat om att länka lite då och då, jag vet att jag länkade ett par stycken i början sen sket jag i det, för det e det som också e konstigt, det e inte alla mina facebookvänner utan bara ett par.

Kan man kolla vilka personer man länkat om det kan vara det som spökar?

4. Pliind

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    länkarna dyker upp för mig ibland, antingen händer det spontant eller så sker det direkt efter att ha lagt till en ny kontakt, sitter på LauncherPro så vet inte om det är någon speciell inställning i Sense. Men kolla kontaktboken. Jag har det upplagt i google contact som så att alla mina telefonkontakter ligger i en egen mapp och sedan väljer jag i telefonen att enbart visa/använda den mappen.

5. Feffe

Feffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har mina kontakter under just "mina kontakter" på min gmail och under inställningar på telefonen har jag valt "Gmail - My Contact" och bara bockat i den, har inte någon annan i bockad.

Det som är konstigt är ju just att den funkar i kontakter utan problem men inte i kontakter under meddelanden.

6. Pliind

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    När jag ska skicka ett meddelande så har jag 3 flikar längst upp, Alla kontakter, mina kontakter och favoriter, men om det inte dyker upp för dig så kan det vara lämpligt att byta sms-program. Kan rekommendera ChompSMS eller smsGO :)