Facebook-notifiering och push

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av frotz, 13 juli 2011.

1. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej!

Måste kolla med er om facebook notifieringar funkar för er?. Var nämligen så att vi var ute för någon dag sen och polaren fick facebook-notifiering på sin iPhone 4 att en annan hade checkat in på samma ställe som vi var på. Och på hans iphone så verkar push funka riktigt bra från facebook appen.

Men jag har aldrig fått ett direkt meddelande så när någon annan har checkat in på samma ställe som jag är på. Så jag började gräva runt i det och kom fram till att "push" inte funkar på min android. Jag har läst att i och med version 1.5 och framåt med facebook appen så ska push funka. Men det gör det uppenbarligen inte på min telefon.

Jag får också ibland notifiering på låsskärmen att något hänt på fb och ibland inte, så det verkar också funka sådär. Vet inte vad jag gör för fel?.

Facebook-appen är inställd på att meddela mig om alla notiferingar, men jag har ingen uppdateringsintervall på eftersom jag trodde att push ska funka.

Funkar det för er? Eller har ni också samma problem? Finns det någon lösning på problemet?

2. Newguy

Newguy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

facebook appen suger på andriod imo. samma sak på min arc :/ ibland funkar inte chatten heller när ja är på 3g men såfort ja e hemma på wifi funkar det normalt.

3. Musicman_91

Musicman_91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, det roliga är att på min kompis x10pro funkar det felfritt... Har exakt samma programversioner och inställningar ^^