Facebook och användarnamn [Problem löst]

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 18 okt 2012.

1. Droid55

Droid55 Guest

När jag registrerade mig på Facebook så fick jag automatiskt användarnamnet jane.doe så min adress är facebook.com/jane.doe

Jag vill inte ha en punkt mellan mitt för- och efternamn men det går tydligen inte att ta bort punkten (försökte ändra mitt användarnamn under kontoinställningar) vilket beror på att Facebook likt Google inte tar hänsyn till punkter. Jag har alltså en punkt som standard vilket innebär att även om jag skriver facebook.com/janedoe så ändras adressen till facebook.com/jane.doe i adressfältet.

Finns det något sätt att kringgå detta på? Tänkte först ta något random användarnamn för sen ändra tillbaka till mitt för- och efternamn fast utan punkt, men det står att jag bara kan ändra användarnamn en gång...

Last edited by a moderator: 6 nov 2012
  2. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Skriver man in den adressen så kommer man till Janed.oe.

3. Droid113

Droid113 Guest

Hon har förmodligen gjort sitt namn anonymt, Jane Doe brukar man ibland skriva för oidentifierbara eller anonyma personer.

Finns även John Doe för män.
    Du kan läsa mer om det här.

4. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Aaaah. Jag tänkte att hon hade valt Jane Doe som nick. Jag är givetvis bekant med Mr and Mrs John and Jane Doe.

5. Droid55

Droid55 Guest

Precis Lupizza, jag vill inte uppge mitt för- och efternamn och tog därför en pseudonym. :)

6. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

En kvalificerd gissning säger mig att du heter Rebecka. :)

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast ifall det automatiskt ändras till en punkt ifrån att inte ha någon punkt i sig kan du ju ganska säkert dela ut din adress till folk utan punkten emellan dina namn. De kommer ändå hamna rätt.

Eller är det helt enkelt så att det handlar om estetik? En punkt är väl inte hela världen :P

8. Droid55

Droid55 Guest

Waow, Mästerdetektiven... ;)

9. Droid55

Droid55 Guest

Jo.

Det handlar om den röda tråden (andra länkar).

10. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Sherlock, om jag får be.

11. Droid55

Droid55 Guest

Får helt enkelt experimentera. Skapade två dummykonton.

På ena dummykontot fick jag automatiskt användarnamnet jane.doe.98 som jag sen bytte till doejane.

På andra dummykontot fick jag automatiskt användarnamnet jane.doe.1 som jag ska se om jag kan byta till jane.doe.98 och/eller doejane efter 14 dagar.

Jag ska alltså ta reda på om något av användarnamnen (jane.doe.98 / doejane) går att återanvända på mitt andra dummykonto då jag nu har gjort permanent borttagning av mitt första dummykonto.

Självklart har jag valt användarnamn som jag inte vill ha (testnamn). Återstå att se vad som funkar.

Min tanke är att om det funkar så tar jag bort mitt nuvarande konto och skapa ett nytt men den här gången anger jag mitt efternamn som förnamn och mitt förnamn som efternamn. Då blir mitt användarnamn automatiskt doe.jane och jag kan enkelt byta till janedoe. Det går självklart att ändra för- och efternamn så det står i rätt ordning sen.

Kanske slösar jag bara min tid men jag hade lite tid över.

12. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det finns en låt som heter Jane Doe av Rebecca och Fiona (DJ's) och tänkte säga det eftersom att skaparen av denna tråd heter Rebecka så jag tyckte det var kul! :D
    Onödig info men kan vara kul att veta om man har lika tråkigt som mig just nu :P

13. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Hahaha....jag älskar sånt onödigt vetande.

14. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Haha gött! Då är vi två :)

15. Droid55

Droid55 Guest

Lyckat resultat!

:)

Nu har det gått 14 dagar eller 15 dagar mer exakt. Permanent borttagning den 14 och först idag den 6 gick det igenom. Det gick inte att byta till jane.doe.98 men däremot till doejane dvs. jag tar bort mitt nuvarande kontot och skapar ett nytt konto den 21. Jag anger då mitt efternamn som förnamn och mitt förnamn som efternamn för få doe.jane och kunna byta till janedoe.

Absolut inget för äldre kontoägare men nya kontoägare kan ju tänka på detta, om de som jag inte vill ha en punkt emellan. ;)