Problem: Facebook, öppna i extern webbläsare

Diskussion i 'Galaxy S25 Ultra' startad av mbs, 13 jun 2025 kl 07:58.

1. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    450

MINA ENHETER

Okej, det är inte en ren S25 Ultra frågra. Men problemet är bara på min S25 Ultra.
    Facebook(appen) vägrar öppna länkar i extern webbläsare, även jag ställt in den att den ska göra så.
    Problemet kvarstår efter, fabriksåterställning av mobil, avinstallation/installation av appen, tömt appens data och cache. Appen är den senaste som finns (i Google Play, 515.1.0.62.90).
    Samma inställnignar på S23 Ultra i Facebook appen, och det öppnas i extern webbläsare. Samma sak in en Galaxy Tab.

Är det bara jag, eller är det fler med S25 Ultra som använder Facebook appen och ställt in att länkar skall öppnas i extern webbläsare, men där det ändå öppnas i Facebook appens webbläsare?

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Skulle gissa på att det är denna inställning du menar?
    Det gäller bara Messenger och inte Facebook för någon annan inställning har då inte jag hittat AISelect_20250613_091037_Facebook.jpg

mbs gillar detta.
  3. edvinnn

edvinnn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Jag har samma problem på min Pixel 8.

Det känns som att detta introducerades i någon uppdatering för några veckor sedan för mig. Facebook lyssnar inte på inställningen att öppna länkar i extern webbläsare längre.

mbs gillar detta.
  4. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    450

MINA ENHETER

Så klart det har gjort om det... Då hänger det kvar i de äldre "installationerna", j*dra typiskt vad de ska tvinga en... Men då vet jag, tack!