Facebook till Gmail synk?

Diskussion i 'Allmänt' startad av heeke, 17 augusti 2010.

1. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har sökt i ämnet men inte hittat något som passar in på mitt problem.

Alla kontakter i telefonen (Wildfire) har jag på google-kontot så dom kommer naturligtvis fram i Gmail på datorn.
    I telefonen har jag synkat alla mina kontakter med deras eventuella Facebook konton och får då tillgång till bla. e-postadress i telefonen.

Mitt problem är att denna e-postadress inte synkas till Gmail. Bara e-postadresser jag själv skrivit in manuellt för kontakterna i telefonen synkas.

Finns det något sätt att synka alla information jag har om mina kontakter i telefonen till Gmail?
    Och helst att det sker automatiskt när jag lägger in en ny kontakt.

Edit:
    Det samma gäller ju för övrigt all information som länkas in från FB, att den inte synkas vidare till Gmail alltså, bild, födelsedag osv.

FB information verkar sparas i en "vrå" för sig i luren :)

Last edited: 17 augusti 2010
  2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Märkt samma problem och hatar det.. finns ex e-post adresser från facebook jag inte vill använda men det går inte att påverka!

3. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hm hur menar du? Att adresser synkade från FB "tar över" istället för dom du skrivit in själv?
    Det problemet är ju av lite annan karaktär, men märkt det på mobilnummer. Jag har en FB-kontakt som angett sitt mob-nummer +46(0)70xxxxxxx
    Det tar överhand från det jag skriver in i telefonen 070xxxxxxx
    Det numret med nolla inom parentes går inte att ringa, och enda sättet jag hittat att komma ifrån det är att inte länka FB-profilen eller att ange numret med en annan "label" än "mobil" i telefonen och sen välja vilken som ska vara "primär".
    För FB-synkade e-postadresser går det bra att ha en manuellt inskriven parallellt och bara välja vilken som ska vara primär.

4. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ingen som stött på problemet och löst det?

5. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Problemet är att om jag tappar en Facebook-kontakt (Om de exempelvis avslutar sitt konto, vilke hänt mig) så tappar jag också mailadressen och alla de kontaktuppgifter jag hade, om jag själv manuellt inte skapar en kontakt så att säga. Det vore smidigt med någon seamless-lösning på detta.

6. luttman

luttman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

någon som har en ide kanske?

jag skulle vilja synca uppgifter från fb till gmail.

7. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Sitter precis och funderar på hur jag ska få in mina kontakter (på telefonen) i Gmail!? Har försökt allt vad JAG kan komma på, men lyckas inte hitta någon enkel väg.. Hur har ni gjort? (för det verkar ju som att ni lyckats, bara att inte FB kontakterna är med, men dem struntar jag i. :P )