facebook vs kontakter

Discussion in 'Applikationer' started by bambamerik, Dec 25, 2010.

1. bambamerik

bambamerik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har en ZTE blade (även en desire) på min HTC är det ju ingen konst att synka facebook gentemot mina kontakter i telefonen så att alla bilder på personen i fråga syns.
    Finns det någon app som kan sköta detta? Jag är alltås intresserad av att automatiskt sybka mina telefon kontakter mot facebook kontakterna så deras profil bild läggs in på mina telefon kontakter.

2. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag laddade ner en app som heter SyncMyPix, då faceeboksync inte finns kvar på Market...Men jag får det inte riktigt att fungera med denna, kan ju vara jag som inte fattar riktigt :P

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar inte den officialla Facebook appen med ZTE Blade?

4. muki91

muki91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

det funkar inte som i HTC mobiler. det finns mapp som heter facebook kontakter. Då finns facebook kontakter i den mappen.

5. t68

t68 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Bumpar denna tråd lite! Har nu en rootad Desire med ny rom. Helnöjd med bytet men saknar just Sense:s facebookkoppling för kontakterna. Så ja tar gärna också emot tips på appar som kan länka facebookkontakter med telefonkontakter.

6. pilang

pilang Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Att länka till FB är nog den enda funktionen jag skulle sakna om jag skaffar en non-sense telefon...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. appel

MINA ENHETER

Så ZTE har bytt ut standard kontakthanteringen i Android mot någon egen? Verkar ju otroligt trist och onödigt. o_O

Kontakthanteringen i vanliga Android (open source koden från Google) från och med version 2 stödjer ju att kontakter synkas från flera källor (google, facebook mm) och visas som en kontakt i kontaktlistan.

8. t68

t68 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har oxygens gingerbreadrom och där går det tyvärr inte att lägga till ett Facebookkonto under kontoinställningar. Men det kommer nog i någon uppdatering. Till dess skulle det sitta fint med en app för att koppla Facebook.

9. ricky82

ricky82 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

10. muki91

muki91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

alltså det finns vanliga Kontakthanteringen men om man vill ha facebook kontakter så finns dom i "Facebook mappen" med bild.

jaa fast det funkar inte med facebook. Man kan synka med gmail o twitter men inte facebook. Varje gång man väljer facebook i "synk" så stängs försöket av.

SyncMyPix funkar skit bra för bild synkronisering

11. appel

MINA ENHETER

Så det är facebook som valt att inte stödja det på zte blade. Tråkigt av dem.

12. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

13. zomgwtfbbq

zomgwtfbbq Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

https://market.android.com/details?id=com.nloko.android.syncmypix

där har du den. jag undrar också hur det kommer sig att facebook inte låter android synka ens kontakter, på konto-inställningar på fb kan man gå in och välja länka konton, men när jag väljer mitt google-konto så står det bara att det blev fel när det skulle synkas. någon som har någon anning om varför?

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det är inte bara Sense. Sony Ericsson har det i sina telefoner. Lägger du in en ny kontakt med för- och efternamn samt nummer så kommer bilden på studs att synkroniseras ifall du är vän med vederbörande.

Det går toksnabbt. Jag la in en klasskompis här om dagen. Jag la in honom, tryckte på hem-knappen, öppnade telefonboken och ringde upp. Då fanns hans bild där.

Antar att det är ungefär så HTC:s telefoner också fungerar?

15. zomgwtfbbq

zomgwtfbbq Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl så det är tänkt att det ska fungera med synkroniseringen i vanilla Android också, bara det att det inte verkar gå att synka kontot av någon j-a anledning; när man väljer synka med fb så kommer man bara tillbaka till sidan där ens olika synkade konton finns, utan fb-kontot...

16. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, det fungerar utmärkt i vanilla Android förutsatt att man har den officiella Facebook-appen installerad. Det är den som lägger till en Sync Provider för Facebook. Får man problem kan man testa att tömma appens data samt ta bort eventuella konton man lagt till för synk och sedan testa igen.

Det kanske vore bäst om denna tråden flyttades till forumdelen för ZTE Blade eftersom detta inte är ett generellt problem med Android utan verkar vara någon bugg med den versionen ZTE slängt in.

17. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett annat problem.
    Har en Desire med originalrom (2.2)
    När jag ska länka facebook-kontakter med min telefonbok så hittar den inte alla vänner som jag har på facebook.
    Jag har kikat i inställningarna och ändrat så att den ska synka alla kontakter. Har avaktiverat det och startat om telefonen för att den ska "Känna av" nya facebook-vänner men ICKE..
    Blir fan vansinnig på detta.!
    Nån som har ett tips?

18. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Wildfire med 2.2 har också slutat synka kontakter mot facebook. Nya vänner hämtas inte och födelsedagar, profilbild och status uppdateras inte längre. Den har varit så en längre tid.