Hej alla. Vad är bästa sättet att. Får profilbilder från Facebook På sina. När som ringer på min nexus? Just nu använder jag facebooksync o den gillat jag inte går det även utan app? Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Jag rekommenderar verkligen appen HaxSync. Kostar en tia eller något men laddar ner högupplösta kontaktbilder och använder 4.x APIer för statusuppdateringar och liknande. Rullar toppenbra på min GNex https://market.android.com/details?id=org.mots.haxsync
Appen använder systemets synk och fungerar inte som syncmypix och andra appar. Under inställningar > Konton & synk ska du lägga till ett nytt konto. Välj HaxSync och logga in med Facebook-kontot. Sedan är det bara att köra, välj de inställningar som passar dig och låt appen synka!
Tack för utförlig beskrivning. Men när jag trycker på nytt "lägga till nytt konto" och sedan väljer Facebook kommer jag bara till skärmen där. Jag ser mitt Google konto och. att Hnkronisering är påvad gör jag för fel? Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
På market står det "Kräver 4.0 eller senare" för mig. Jag trodde den hade stöd för äldre versioner också, men tydligen inte. Där har du problemet. apache54; Precis. Lägg till HaxSync, inte Facebook.
Ok där hade vi ett problem. Nu händer det andra saker men jag har fortfarande. Problemet efter att jag godkänt villkoren. ska jag ju. Välja konto och mitt Facebook konto finns inte med (ej samma adress som mitt googlekonto) Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
apache54; Det spelar inte någon roll om du har olika mail på Googlekontot och Facebook-kontot. Logga in med Facebookuppgifterna genom Haxsync som jag beskrev tidigare. Jag fick inte upp att jag skulle välja konto, bara logga in på facebooks mobilsida (som HaxSync skickar dig till). Hoppas det går bra. Fråga igen annars, gärna lite tydligare.
jag får fortfarande inte till detta det står att den har synkat kontakter onder hax kontot i inställningar-konton&synkronisering men jag får inga bilder på vänner vad gör jag för fel? kan man ansluta enskilda kontakter? på liknande vis man kunde förut? dvs trycka på kontakten en längre stund i telefonboken och sedan välja "anslut kontakt"
får inte heller till facebook kontakterna, när man klickar på syncronisera flera konton och klickar på facebook så händer ingenting. tips?
Mighty; och apache54; Jag gjorde en guide för hur man får HaxSync att fungera, med bilder och beskrivande text under dem. Ta en titt på den här: http://imgur.com/a/2kmDi
tack, men kan man inte synca fb utan att ladda ner haxsync?? den finns ju i listan över "sync" i telefonen....
Precis min frågeställning. Värdelöst att den funkar så kasst som den gör. FB och synk funkar dåligt på Android. Är det lika dåligt på iOS?
Ah, nu hänger jag med. Nej. Facebooks egen synk fungerar inte med standard ICS. Många custom-ROMar kommer dock med fungerande synk. För tidigare versioner av android fick Facebook tillåtelse att använda någon speciell synkmetod. Detta har nu Google valt att inte tillåta fb att använda från 4.0. Och efter det har Facebook inte uppdaterat sin app. Kommer inte ihåg exakt hur det ligger till, men något sånt är det.