Factory Reset - Efter missöde.

Diskussion i 'Hero' startad av monki, 29 jun 2010.

1. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

Har kikat runt och letat efter en tråd med liknande problem som mig, men icke hittat något. Det är så att på midsommaraftonen så flashade jag in Eclair Vanilla 4, endast för att jag inte orkade vänta på Android updaten.

Nu är den ju äntligen här, så jag ville ha tillbaks till original romen. Läste och gnuggade geniknölarna, kom fram till att köra HTC's update program RUU eller vad det heter.

Är total rudis med dessa prylar, var lite enklare förr med Sony Ericsson k750 till w800 :) Nåja jag vill komma tillbaks till original ROMen då, har trixat och knåpat. Kom in i RUU Bootload saken på mobilen när jag körde igång HTC's program där.

Sedan försvann de för att den inte hittade "Connection" på USBn startade om och försökte med Home + ON bam Hero boot loggan men inget händer.
    Startar om igen och bam in i Eclair.. Försökt med Flashrec och de går inte att ladda recovery roms.

Nu sitter jag fast så jag vänder mig till någon mer insatt i dessa banor, jag hoppas ni förstår mitt missöde och att ni kanske kan lämna ett par tips.
    Hur som helst så kommer jag då aldrig flasha igen om jag kan få tillbaka original.

Tack och bock på förhand!

Andreas

2. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har någon som helst erfarenhet? Jag vill verkligen gå tillbaka till original hero fw..
    Sitter här med damp för att de vägrar fungera :(

3. HeroSvedis

HeroSvedis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket Operativ system kör du på?
    Windows XP vet jag att den fungerar bäst med att uppdatera telefonen med..

4. andhero

andhero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den kan inte hitta min Hero, det blir USB Connection error. Att den inte är ansluten, kan det bero på att USB Debug är igång på Eclair? Jag ska pröva efter att jag slutat messa med chefen strax :)

6. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter på Windows 7 Ultimate, något som kanske inte går att köra med just updater saken då? HTC Sync funkade så de är konstigt ifall inte de där ska gå.

7. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stängde av USB Debug och kopplade in USB Kabeln när jag blev uppmanad, därefter sökte den efter mobilen och så kom:

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, för den vill inte gå bort. De börjar mer och mer verka som att jag blir fast med den här skiten. Drainar batteriet på 1 kväll och de är så äckligt trökigt. Samt när man skriver sms så måste man sitta o ha sten koll på vad man skriver annars får man engelska översättningar.. :(

8. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Hoff har fan samma problem. Skit vanilla eclair!

9. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Seriöst finns de verkligen inget man kan göra? Jag har till och med försökt med "Hard reset" dvs HOME + BACK + ON vilket startade en vit skärm som laddade och wipade men hade fortfarande den där ursäkta ordspråket jävla skit eclair vanilla..

10. stelin

stelin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note
    Har du provat att välja kompatibelt läge i Win7 och valt WinXP när du startar det där flash programmet ?

11. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska pröva nu när du säger det! Återkommer

-edit-
    Funkar icke -_-

Last edited: 1 jul 2010
  12. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu använt mig utav Goldcard metoden, fick igång RUU och det står nu att jag har v2.73.405.5 eller vad det stod. Iaf så står mobilen i RUU Boot där det står:

HERO CUT SHIP S-ON
    HBOOT-1.76.0007 (HERO10000)
    MICROP-010f
    TOUCH PANEL-SYN0104
    RADIO-6.35.06.18
    Aug 4 2009, 19:43:30

RUU USB (Markerat i Orange)

Går inte och göra något annat och jag startar i skrivande stund om telefonen genom att ta ur batteriet, då det inte går på något annat sätt. Har följt följande guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253 Och nu ska jag tydligen börja om från steg 1 för o boota in en recovery fil.

Återkommer efter det!

13. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill sig inte, världen är emot mig.. Vad i helvete ska man göra? Flashrec kommer bara fram till "Backup FAILED: Could not run command." Hur ska jag göra då? Kan inte få igång så jag kan gå in i ON + HOME menyn för att köra recovery..

-edit-
    Kommer in i Fastboot men kommer ingen vart därifrån, seriöst är det bara packa ihop o dra? Är det verkligen så jävla krångligt för o komma tillbaks till original romen? Kan jag inte tänka mig, fan så mycket mindre strul förr i tiden med SE Flashes..

Får fan leva med skit romen resten av tiden med mobilen, sen får man väl bränna upp den och köpa sig en annan mobil när man fått in kulor.. Har seriöst med damp just nu och blir wrong så inåt vassen. Näe nu packar jag och drar iväg till jobbet.

Last edited: 1 jul 2010
  14. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

..Eller så lämnar du in den och får en ny, det finnsflera telefoner som inte funkat som de ska vid senaste uppdateringen...

15. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har flashat om telefonen till Eclair Vanilla, inte original uppdateringen som kom.. Läs gärna inlägget innan :)

16. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Kan du flasha om den till någon annan rom? Typ Modaco eller sensehero? Kanske funkar bättre då.

Inte för att det gjorde det för mig, får det där jävla error 170 när jag försöker flasha om den! Har läst att linux samt mac har ett annat flashprogram som är bra men verkar dock inte finnas till windows.

17. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Näe kommer inte in i Amon RA (ON + HOME) så jag kan inte köra Nandroid eller något ens.. Försökte och pusha Amon RA via SDK och de funkade inte heller. Så jag vet inte vad jag ska ta mig till..

18. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga, kan man inte pusha in amon ra via Android SDK eller något? För isf skulle de gå, flashrec kan ju dra sig nånstans för de funkar inte för ett öre..

Följer http://www.plinky.it/blog/2010/01/23/how-to-install-eclair-2-1-on-htc-hero/ men när jag kör commandot: c:\android-sdk\tools> fastboot boot recovery-RA-hero-v1.6.2.img så står det bara waiting for device..

Någon som har någon aning varför den vägrar?

19. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kika om jag kan pusha fastboot update update.zip kommandot..

-edit-
    Måste hitta en original boot med android-product.txt och android-info.txt samt system.img etc etc..

Last edited: 2 jul 2010
  20. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste problemet! fick hjälp via XDA forumet, laddade ner ROM Manager på market och flashade in Amon RA och reboota i recovery och flashade in HTC_HERO_WWE och nu har jag min hyffsat originella rom! Tack för era tips!