Problem: Färgen skiftar vid scrollning i spotify [Bild bifogad]

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Saeon, Oct 12, 2011.

1. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min nya Galaxy S2 funkar toppen och uppdateringen till 2.3.5 gick smärtfritt. :) Körde lite spotify idag för första gången på Galaxyn och ganska direkt märker jag att den gråa bakgrunden blir lite grönaktig när jag scrollar i mina playlists t.ex. vilket jag uppfattar som rätt störande.

Är det någon som märker samma sak? Har inte märkt några som helst problem med skärmen i något annat program så det låter ju som någon mjukvarugrej men samtidigt så har jag inte hittat något om det här på nätet.

Någon som vet? Någon som orkar testa på sin enhet?

Tacksam för svar! :)

EDIT: Lägger till bilden här också

Effekten blir tydligare på telefonen.

Last edited: Oct 12, 2011
  2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Nu har jag inte Spotify själv men de finns en nyhet i 2.3.5 som har en blåglow när man når slutet på en skrollbarlista. Den syns både när de är nått upp/ner/vänster/höger. Den går inte heller stänga av vad jag vet utan att roota luren då.

Kanske kan de va denna som är där å lurar men som ter sig lite annorlunda inne i själva spotifyklienten. Om de är de så får du välja mellan att roota luren å stänga av blåglowen eller vänta på att spotify teamet fixar till problemet.

3. OLock

OLock Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade lite på min lur här och kan inte märka av några färgskiftningar. Testat att installera om spotify?

Edit: Vred upp ljusstyrkan på skärmen till max för att se nyansskillnaden i din bild och visst finns den även i spotify. Men när du skrev "rätt störande" så antog jag det vara en något större effekt...

Last edited: Oct 13, 2011
  4. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade att ta screenshots för att se om effekten även dyker upp där och det gör den. De betyder alltså att det inte handlar om ett hårdvarufel?

Får hoppas att det är så och jag testade att ta screenshots på fenomenet och i och med att det även dyker upp på screenshotsen så borde det ju betyda att det inte handlar om något hårdvarufel. Dock så skiftar det gråa mer mot grönaktig grå än grå med inslag av blått. Jag kan ladda upp dessa screenshots ikväll. Ska testa att ominstallera nu också.

Någon mer (med orginal 2.3.5) som orkar testa att scrolla i exempelvis en playlist i spotify och hålla koll på om den gråa bakgrundsfärgen ändrar nyans? Vore super!

5. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Här kommer en screenshot på problemet:

Borde tyda på att det inte handlar om hårdvarufel alltså i och med att screenshoten är tagen med mjukvara? Men fortfarande jobbigt... :(

6. majmun

majmun Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör 2.3.5 och märkte också nu efter att jag läst tråden att jag har samma problem, syns knappt men det finns. Inget som stör dock. Men visst, det ska egentligen inte ske.
    Har inget med hårdvaran att göra, Saeon, som du påpekar. :)

Saeon likes this.
  7. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för att du kollade! :) Verkar alltså inte vara fel på min enhet. Undrar dock vad som orsakar detta. Skulle kunna vara någon slags bildkomprimering som görs för att det ska flyta på bättre när man scrollar vilket i sin tur leder till färgdistortion. Launcher pro och stockbrowser gör ju så t.ex.

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är samsungs mDNIe som orsakar detta, root och voodoo screen tuning appen fixar det :)

Saeon likes this.
  9. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, var något sådant jag misstänkte! :)

10. OLock

OLock Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ändrar man skärmläge till dynamisk så blir effekten mycket framträdande...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, verkligen. Screenshotsen är dock tagna med dynamiskt skärmläge.

12. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Innan jag körde med voodooo screen tuning appen, så körde jag mest i film läget. Dynamisk och även standard har överdriven skärpa/kontrast, blir såå mkt bättre med screen tuning appen :)