Färger på HTC Rhyme

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Annan, 8 nov 2011.

1. Annan

Annan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade tänkt köpa HTC Rhyme, vilket var lättare sagt än gjort.. änsålänge.

Var in på The Phonehouse i helgen, de hade telefonen men kunde inte sälja den p.g.a att den inte var prissatt ännu. Färgen var champagne.

Sen var jag till Siba, som svarade "HTC vad?!". Suck. Mailade deras kundtjänst och fick till svar att de inte skulle ha Rhyme i sitt ordinarie sortiment, varken på webben eller i butiker men det går att beställa i butik. Det var bara att trippa in på närmaste butik och göra det - redan idag (igår), skrev dom. Men så enkelt var det ju inte, vilket jag förklarade i mailet. Fick till svar att de skulle lägga in modellen i butiksdatorerna och fick frågan om jag önskade någon särskild färg så skulle de lägga in den specifikt. Och det gör jag - plommon/lila.

Sedan åkte jag återigen till samma Siba igen och bad om att få beställa den. Fick hjälp av en kille som inte visste något om telefonen men kunde iallafall hjälpa till med beställning. Vi påbörjade beställningen och sen frågade jag om det var plommon/lila nu men det visste han inte, det framgick inte. Han gick iväg för att fråga och var borta ett bra tag. Tillslut kom han tillbaks och sa att det var grå/silver och han kunde inte se någon annan färg. Lämnade butiken. Väl hemma mailade jag Sibas kundtjänst igen och förklarade läget varpå jag fick till svar "Har varit i kontakt med tillverkaren - någon "plommon" finns inte. Grått är det enda som finns. Det är vad som erbjuds".

Konstigt, eftersom The Phonehouse hade champagne?!
    Mailar HTC med den enkla frågan "vilka färger finns HTC Rhyme i?". Får till svar "Vad jag förstår så finns bara plommon. Kan inte se några andra färger".

Öh. Jaha. Då är vi alltså uppe i alla tre färger som visas när man Googlar på HTC Rhyme. Men vi är ju inte direkt ense om vilka färger som finns att köpa!! Inte ens tillverkaren själv vet!
    Är det möjligt att någon här på Swedroid vet?!

Last edited: 8 nov 2011
  2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  3. Annan

Annan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo, dom gör ju det... men lila/plum borde ju finnas med på sidan om dom har den, kan man ju tycka. I rubriken står ju "hourglass", vilket är namnet på champagne-färgen

4. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Liknande problem här. Försöker få tag på en sån här "tjejtelefon", plum-modellen men hittar inte. Är det någon som har lyckats hitta en i Sverige?

Jag hittade plum på Expansys (till ett OK pris också) men de skickar väl från Frankrike? Telefonen är inte till mig och personen som ska ha den kommer förmodligen behöva service mm i framtiden, så det vore bra att hitta en affär här hemma som säljer den.