Färgerna i hela Android har ändrat sig?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Josasp, 24 apr 2014.

1. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tjena!

Av någon mysisk anledning så har mina os färger i Android temat ändrat sig, över hela os-et. Helt oförklarligt :P

Har en IQ9 vilket är i princip en generisk Android telefon med Mediatek SoC, Android verkar vara standard och rent Android utan modifikationer.

Vad som har hänt helt enkelt är att den blåa holo-färgen har ändrats utöver hela mitt os, dels mot turkos/grön och dels mot orange. Har ingen aning om hur detta gått till, eller hur jag ändrar tillbaka.

Tror att det uppstod i samband med att jag hade den i fickan med skärmlåset av och den var inne i Timely och tröck runt på skärmen. Just Timely använder några okända metoder för att ändra färgerna i sin app, ser lite ut som att dessa inställningar "läckt" ut i OSet. Även fast jag tycker det borde vara omöjligt :P

Har överlevt flera omstarter och verkar vara helt fast.

Det ser lite festligt ut, men är inget problem egentligen ;)

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Vad orsakar det här?
    Vad beror det på?
    Hur fixar jag det?

Eftersom det inte finns något specifikt forum för min enhet och jag tänker att det är en fråga som utvecklar-folket kanske kan svara på bäst så postar jag här. Annars får en mod flytta på tråden om den passar bättre någon annan stans.

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Du ser ut att köra någon slags ROM? Inga inställningar som har ändrats i utseendet?

Kör en reset så återgår det förhoppningsvis. Gillade dock den turkosa haha :teeth:

3. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ingen rom annan än orginalromen, vilket är väldigt ren Android bara.
    Det finns inga inställningar för några färger, måste hackas i android configs för det.

Enda jag har gjort är att roota och sänka dpi till 220.
    Notification-ikonerna är en app, färgerna på signal-bar:arna är enda jag kan ställa in.
    Det för att det är en dubbel-sim telefon, så kan ge varje sim en färg.