Fakturerad. efter tre dagar som kund?! (telenor)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av AlexE, 8 jun 2012.

1. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Min portering från tele2 till Telenor gick igenom den 5/6. Inga problem där. Idag (3 dagar senare) finns jag sms om att de skickat en faktura. En faktura på perioden 5_8/6. Iom detta kommer jag få betala min abn. avgift för 25 månader och inte 24 som jag är bunden. Bindningstidden löper ut 5/6-14.

Det kan antagligen göra så här (bevisligen redan gjort zet) men låter det rimligt? Ska självklart ringa och kolla med dem men vill ha lite mer kött på benen.

Är lite trist eftersom jag är väldigt nöjd med täckning, hastigheter osv hittills. Mycket tack vare såna här saker som fick mig att lämna tele2...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hos Telenor betalar man som sagt räkningen i förskott, så ja, i sig är det rimligt. Men det skumma är att normalt sett brukar man inte skicka ut en räkning för en 3 dagars period, utan det brukar normalt sett hamna på den första räkningen du får i slutet av månaden. Då brukar det vara kutymt att betala 3 dagar + den nya perioden, samt månaden som följer. Alltså exemplifierat. Du skaffa abonnemanget precis innan perioden går ut i januari och får din första räkning i slutet av februari. Du betalar i förskott och skall alltså betala för januaris och februaris förbrukning samt mars. Du kommer i slutändan betalar för 24 månader. Normalt brukar det se ut så. Så detta är lite skumt skulle jag vilja säga. Möjligen kan det ju vara så här att den räkning du kommer att få är på dessa 3 dagar + månaden därefter? Hoppas jag inte virrar till det hela för mycket nu.

AlexE gillar detta.
  3. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ok. Låter bra det men som du säger, tre dagar efter känns mysko. Ska Höra med dem så snart jag har rast och redan ut detta. Tack för svaret, nu är jag hyfsat med i matchen. :-)

4. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Fakturan var som du skrev för en månad framåt i tiden, dvs förskottsbetalning samt tiden från att abonnemanget började användas den 5/6 tom brytpunkten hos Telenor 8/6. Tack igen för svar. Mycket god service hos Telenor också.