Måste bara skriva av mig lite grann.
Bakgrund, är gift sedan 4 år och varit ihop i 8 år med min fru. Vi har 2 barn och bor i en villa.
För 1½ vecka sen var min frus morsa på besök, vi behövde barnvakt så var hemma hos oss hela helgen. Hon bor 300 km från oss så kortbesök brukar inte vara så smidiga 
Då märkte jag för första gången att min fru, att hon inte rörde mig eller pussade mig alls när kom hem tex osv. Sa ingenting och helgen gick allmänt bra. Vi tjafsar inte mycket. Men hela förra veckan har hon varit neutral mot mig och inte rört mig osv. Så nu i helgen var hon borta på en möhippa från lördag morgon till söndag lunch. Jag hämtade henne och fick inte en kram eller puss här heller. Iaf sen spelade jag match och hon var och hälsade på våra bästa parvänner under tiden, sen kom kvällen och jag kunde inte hålla mig längre, frågade henne vad vad fel och hon svarar att hon inte vet vad hon känner för mig längre. Hon känner sig ensam i vårat förhållande och att beslutet har vuxit fram under en längre tid, till saken hör att hela sommaren har vi haft det hur mysigt som helst med barnen. Och min semester tog slut för 5 veckor sen. Varför hon känner såhär beror väldigt mycket på att hon tycker jag prioriterat min sport framför henne och barnen vilket inte är sant. Men hon tycker annorlunda. Visst har jag varit hemifrån mycket pga jobb men det har varit för våran ekonomis skull. Vi har renoverat mycket i huset och det kostar pengar. I somras bestämde vi att vi skulle åka till Australien nästa vinter och försöka vara borta en 4 veckor. Hon jobbar också en del helger i hennes jobb så vi har haft mycket men hon har inte sagt nått förutom en gång och då muttrade hon en mening typ.
För 2 år sen så hade vi en stor kris och det höll på att ta slut då men vi tog tag i bitarna och jobbade oss igenom det och det har varit bra sen dess, trodde jag iaf. Känner mig helt bortgjord och trodde verkligen allt var bra tills för en 1½ vecka sen.
Nu sitter jag här, hemma från jobbet och helt knäckt. Jag vill inget hellre än att leva med min familj och henne självklart. Kan inte sova och vet inte vad jag ska ta mig till. Men jag har ingenting och säga i denna situation.
Frågade henne om hon var säker på det här, hon svarade att just nu så orkar hon inte ge oss en chans till, med betoning på just nu. Sen drog hon 3 exempel på par som skiljt sig och hittat tbaks efter ett tag. Jag svarade bara att jag vill inte höra såna historier, det hjälper inte mig nått.
Vi ska prata mer inom några dagar och bestämma hur vi ska gå vidare med barn, husförsäljning osv. Jag har föreslagit familjerådgivning men det svarade hon inte nått på. Tror hon har gett upp oss helt.
Om ni har nått som kan göra min tillvaro för en sekund bättre så uppskattar jag det enormt. Detta forum är ett av dom bästa med väldigt många trevliga människor och bara slösurfa här hjälper mig och glömma allt för en sekund.
Synpunkter på vad jag göra, hur jag ska bete mig osv tas emot tacksamt!
Ps. Ledsen om det långt och osammanhängande!
Last edited: 21 sept 2010