Family link, Gps positionering fungerar inte bra.

Diskussion i 'Applikationer' startad av saigon, 12 sept 2020.

1. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Hejsan.

Idag kom den stora dagen då min son och några kompisar skulle ut på stan själva, skickade med han sin telefon och lite godispengar.

Har kört Family link på hans telefon för att styra skärmtid och kolla vilka appar han installerar.

Nu passade de ju också bra att kunna ha lite koll på var dom håller till om något skulle hända via kartan i Family link, ja jag är lite överbeskyddande av mig, men finns nog anledningar till det som det är idag.

Men Det funkar inte alls bra, får en uppdatering kanske var 40:onde minut, försöker jag uppdatera positionen manuellt så står det att telefonen är offline, trots att jag vet att han har full mottagning i hela området här. Har också testat att dela position i Google maps, men samma sak där, får knappt en uppdatering.

Båda vi har en Huawei P30, han har ett Comviq kontantkort om det har någon betydelse.

Ska det inte kunna gå att få uppdateringar oftare?

Edit: Står bara: Det går inte att uppdatera. Enheten som ******* använder kan vara.....

2. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Med tanke på att Huawei brukar vara rätt aggressiva med batterihantering/optimering så funderar jag på om det är så att orsaken att det inte fungerar tillfredsställande att appen hamnar i viloläge..

Så bara för att säkerställa..Har du inaktiverat alla batterispar funktioner för family link appen?

jnsson och katho gillar detta.
  3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 343

MINA ENHETER

Som @iterva@iterva skriver, kolla batteriinställningarna för appen.

iterva gillar detta.