Fan vad trött man kan bli på den här telefonen och Kies..

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av timoat, 2 jan 2011.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om det finns nån som kan hjälpa hade det varit grymt. Kies tråden är inte till nån hjälp tyvärr.

Problemet med telefonen är att den startar om sig själv, precis som många andras. Jag har 2.1 på den, I9000XXJF3. Jag har OCLF och rootat den.

Jag kör XP.

Jag vill uppgradera till 2.2 givetvis, men Kies vill inte släppa in telefonen. Alla drvirutiner är installerade, den dyker upp ok i enhetshanteraren, men Keis bara snurrar och snurrar. Jag har testat att ha igång Kies men mobben av och sen sätta på den, ha telefonen på Kies USB mode, etc. Jag har senaste versionen av Kies installerad,102.

Jag vill testa en reset och se om det hjälper, men jag vill inte förlora alla mina kontakter eller sms.

TIps mottages varmt!

Tim

2. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Först och främst, spara alla dina kontakter på SIM så försvinner de inte.

Om du kör en reset så kommer SMS försvinna, om man inte kan spara de genom t.ex. Titanium Backup?

Du säger att du har rootat mobilen? Men jag antar att du aldrig har flashat din mobil?

timoat gillar detta.
  3. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Precis, aldrig flashat. JAg får ont i huvudet när jag kommer hit och det finns 30 olika flashar och moddar och rommar och skit haha! den ena bättre änd en andra men ändå sämre etc etc.

4. jesperr

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Haha förstår dig :P

När man flashar, så lägger du ju in en helt ny mjukvara. Så du kan flasha in 2.2.1 t.ex. om du vill!

Just nu så kör jag med Darky's 7.7 rom och den är underbar. Har bara en grej och klaga på och en fix kommer snart till den. Har du recovery 2e?

timoat gillar detta.
  5. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Inaktivera OCLF först och främst. Uppdaterar du med aktiverad lagfix så blir det inte bra...

Se till att du har senaste versionen av Kies. Starta om både nallen och datorn. Ta ut det externa minneskortet ur nallen om du har ett sådant i.

Funkar inte det så gör en factory reset på nallen och upprepa proceduren.

timoat gillar detta.
  6. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Att lägga kontakterna på SIM är onödigt. Dessutom får man inte med alla uppgifter man har sparat, såsom mail, adresser osv. Nej synka mot ett google-konto ist så har du alltid dina kontakter sparade. Mycket enklare när man dessutom gör återställningar eller installerar andra ROms. Bara att skriva in mailadressen i mobilen igen o vips så har man alla kontakter tillbaka, även kontaktbilderna man valt att lägga till.

Kör du med Launcher Pro eller någon anna homescreen-replacer? Kies fungerar inte då av någon konstig anledning, datorn hittar inte mobilen alls (oftast) Prova att köra med original-homescreen och sse om du får kontakt då.

timoat gillar detta.
  7. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

nä jag kör med den som kom med mobilen, inte launcher pro eller nåt sånt.

JEsper, jag har inte recover 2e.

Beyondthemind, som sagt, jag får inte google att synca, hittar inte hur man gör det... Berätta gårna om du har koll!

Last edited: 2 jan 2011
  8. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som sagt? Kan inte se du har skrivit det. Alltså, det synkar inte mot datorn utan mot googles servrar direkt via internet. Kies har inget med det o göra.

normalt skriver man in sin mailadress första gången man startar upp telefonen. Därför är det en bra ide att kolla manualen, även om man tror att man kan mobilen ;) Men men, du går in på inställningar, sen "Konton och synkning". Där lägger du till ett google-konto och väljer även vad du vill ska synkas. Om du inte vet om det kan du också synka kalender, gmail, picasa och, som sagt, kontakter. Sen får du in i kontakter och välja att de ska synkas mot google-kontot; alternativt loggar du in på google-kontot på datorn och lägger till alla manuellt via webbläsaren. Då kan du samtidigt lägga till kontaktbilder genom att välja på datorn eller skriva in en länk, lägga till mailadresser, postadresser osv.

Om du vill ha tips på ROMs och kärnor du vill lägga in så säg till.

timoat gillar detta.
  9. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hmm om du kör 2,1 så borde du väl har 2e recovery 3e kom väl först med 2,2

timoat gillar detta.
  10. jesperr

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Gå in på trådlöst och nätverk - usb-inställningar - bocka för Fråga vid anslutning och pröva sen igen. Du ska trycka på masslagring när du pluggar in usb:n sen

timoat gillar detta.
  11. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det hjälper inte ett dugg om han vill uppdatera via Kies. Ska han dock lägga över zip-filer får han göra så, men dit har vi inte kommit än :)

timoat gillar detta.
  12. jesperr

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men jag trodde att han hade lagt Kies bakom sig eftersom det är ett skitprogram + att han ändå rootat ;)

timoat gillar detta.
  13. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ah, shit jag hade skrivit det i en annan tråd och blev förvirrad där, sorry! Tack för infot! Tyvärr så har jag gjort allt det där, men inga telefonnummer finns på gmail alls!

Last edited: 2 jan 2011
  14. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag var lite snabb. Vad är recovery 2e?

15. jesperr

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Recovery 2e behövs för att du ska kunna komma in i ClockWorkMod som är en funktion där man kan installera nya Rom's tack vare .zip filer.. :)

16. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Han har 2e eftersom han kör 2.1

17. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Om du kör 3 knapps kombo till recovery menyn. där står det 2e eller 3e om du har 2e kan du uppdatera luren med en hemma kokad rom. Om du har 3e och vill köra hemkokt måste du börja med att fixa 2e

18. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Alltså jag kan ansluta SGS:en till PC´n inga problem, köra masslagring, köra internet via mobilen, allt kommer upp som det ska, och säger att allt installerats korrekt. Kört Kies drivrutinsåterställning massa gånger, försökt med monterat och omonterat externt SD kort. samma sak,, kört debugging mode, kies upptäcker den då och säger att jag måste byta läge, men alltid samma resultat den förbannade ljusjojon och "vänta, ansluter enhet" tills jag tröttnar och försöker igen...

19. beyondthemind

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okej. Men strunta i Kies, det behöver du egentligen aldrig använda. Men om vi löser det med kontakterna först, hur gör du när du lägger till ett konto? Har du aktiviret kontakter i google-kontot? Logga in på din gmail och välja kontakter. Kommer det inte upp något där?

20. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    729

MINA ENHETER

Kontakter:
    Exportera kontakter till sd kort, kopiera över den filen till datorn och importera det sen till google

timoat gillar detta.