[Fantasy] Rising Empires

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Netherlords, 16 okt 2011.

  1. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag skulle vilja introducera ett spel-projekt som min bror och jag arbetar på. Det heter Rising Empires och är ett civilisations-byggar spel med fokus på konflikter. Här kommer en liten beskrivning på engelska:

    Rising Empires is a massive multiplayer online turn-based strategy game in a fantasy setting intended for Android phones. The goal of Rising Empires is to expand and strengthen your empire by developing your cities and research new technologies.

    Six races with unique abilities struggle to survive on the Surface and deep in the caves of the Netherworld. There is a constant conflict for territory between empires as well as in between their demanding gods! A rich technology tree allows each player to mould his empire and troops to suit his playing style. All empires play in the same world and interact with each other.


    På vårt forum finns några första screenshots i tråden som heter weekly update. Titta gärna förbi om ni tycker att det låter intressant: Rising Empires

    Hoppas att ni haft/har en trevlig helg!

    Peter
     
  2. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Idag har jag bifogat ett screenshot från Rising Empires som innehåller exempel på armé-detaljfönstret. I vår veckouppdatering diskuterar vi innehållet och den information som kan fås om en armé.

    Mer info finns här:
    Veckouppdatering - Armé

    Vi hörs!
     

    Bifogade filer:

  3. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Idag har vi bifogat lite nya screenshots. Denna gången på stads-detaljfönstret. Här ser man alla detaljer om sina städer och utposter, samt kan ge dem orders etc. Hoppa vidare till vårt veckouppdatering för att läsa mer om vad informationen betyder:
    Veckouppdatering - Städer

    Vi hörs!
     

    Bifogade filer:

  4. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nu har vi publicerat ett nytt nummer av vårt nyhetsbrev. Där går vi igenom markstrider:

    In the tenth issue of the Norberg bulletin we'll look more closely at the ground combat mechanics. Although there are many paths an empire can walk, all empires will be involved in conflict to some extent, even if it's only against neutral bandits roaming the countryside. Rising Empires is a strategy game with a focus on conflicts. War is inevitable...

    Den är tyvärr lite för stor för att ladda upp här men om ni vill läsa den går den att ladda ned från vårt forum:
    Bulletin issue 10

    Hoppas ni alla har en trevlig helg!
     
  5. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nu har vi publicerat den första av de sex raser som skall gå att spela i Rising Empires - Dvärgar:

    [​IMG]

    Deras förmågar och ras beskrivning finns på denna tråd i vårt forum: Dvärgar

    Jag hoppas att ni tycker om bilden. :cool:

    Vi hörs!
     
  6. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nu har vi presenterat den andra av de sex raserna som finns med i Rising Empires - Alver:
    [​IMG]
    Deras förmågar och rasbeskrivning finns på denna tråd i vårt forum:
    Alver

    Om ni vill följa utvecklingen av Rising Empires på Google+ är det bara att lägga till oss till era cirklar!

    Vi hörs!
     
  7. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nu har vi presenterat den tredje rasen i Rising Empires - Ende:
    [​IMG]
    Deras förmågar och rasbeskrivning finns på denna tråd i vårt forum:
    Ende

    Om ni vill följa utvecklingen av Rising Empires på Google+ är det bara att lägga till oss till era cirklar!

    Gott nytt år allihopa!
     
  8. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,

    Idag har jag bifogat ett screenshot från Rising Empires som innehåller exempel på kartan med två flottor utanför en huvudstad och flott-detaljfönstret. I vår veckouppdatering diskuterar vi innehållet och den information som kan fås om en flotta.

    Mer info finns här:
    Veckoupdatering - flottor

    Vi hörs!
     

    Bifogade filer:

  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    vilka minnen det här väcker! ser riktigt nice ut. bra jobbat grabbar! ;)
     
    Netherlords gillar detta.
  10. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Tufft! Påminner mig om något spel jag hade på diskett förut, vilka tider det var. :)
     
    Netherlords gillar detta.
  11. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack! Rising Empires är garanterat fritt från avancerad 3D-grafik... istället satsar vi på innehåll och upplevelse. :)
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ser klockrent ut! bort med allt lull-lull...
    spelvärde har inte funnit sen c64 knappt
     
  13. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Detta ser väldigt intressant ut, kan man bidra som alfa/betatestare inom en snar framtid eller när tror du att spelet kommer dyka upp? :)
     
    Netherlords gillar detta.
  14. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Dercie,

    Som det ser ut nu kommer vi att starta ett nytt alfatest (internt test) i mitten av januari. Det kommer att vara ett relativt avancerat test med de flesta funktioner aktiverade och mer likt hur spelet kommer att spelas. Ex. kommer vi nu skapa våra egna trupptyper istället för att spela med generella trupptyper, alla sex raser skall testas, flottor kommer att vara med och öppningar mellan Surface och Netherworld.

    När det nya alfatestet är klart efter kanske 1-2 månader skall det utvärderas och sedan kommer vi att försöka starta vårt betatest. Jag undviker att säga något specifikt datum då det kommer att starta... :innocent: Då får du jättegärna vara med. Om du vill engagera dig redan nu, eller sätta dig in mer i spelmekaniken, kan du bli medlem i vår referensgrupp. Det kan du göra genom att registrera dig på vårt forum och skicka mig ett PM så jag kan ge dig tillgång till referensgruppens det av forumet. Där ligger alla detaljerade regeldokument. Det är inte mycket aktivitet men det är där vi kommer att sköta alla diskussioner under betatestet.
     
  15. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vi har nu presenterat den fjärde av de sex raser som finns med i Rising Empires - Greenskins. Greenskins är ett samlingsnamn för ett flertal raser som bor i Netherworld. De vanligaste är Orcher, Goblins och Ogres:
    [​IMG]
    Deras rasbeskrivning finnes i denna tråd på vårt forum:
    rasbeskrivning - Greenskin

    Följ utvecklingen av Rising Empires på Google+. Lägg till oss till era cirklar!

    Ha en trevlig helg!
     
  16. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    I veckans uppdatering (se länk nedan) finns screenshots på imperiemenyn och listan för att välja teknologier. Det är det gott om nyheter om Rising Empires, både från det nya alfatestet och sådant som är nytt i appen:
    Veckouppdatering

    Vi närmar oss raskt ettårs-jubileumet för det här projektet... :eek:

    Hoppas att ni alla får en bra helg!
     

    Bifogade filer:

  17. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nina, vår 2D-artist, har nu gjort klart det mesta av terränggrafiken till Surface-nivån. Det fattas fortfarande lite, ex. floder/vägar och snyggare kustlinjer. På kartan som visas på bilderna nedan finns det floder men de syns inte ännu... Vi ser fram emot att se henne göra klart grafiken för Netherworld också. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    I alla fantasyspel finns det människor och så även i Rising Empires:
    [​IMG]
    Deras beskrivning finns i följande post på vårt forum:
    Humans

    Ni får gärna lägga till oss i era cirklar på Google+. Alla nyheter publiceras först på Google+.

    Vi hörs!
     
  19. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ett nytt nummer av vårt nyhetsbrev har precis publicerats. Där diskuterar vi våra erfarenheter från det nya alfatestet:

    Just in time for the one year anniversary of the Rising Empires project we started our first ‘real’ play test of Rising Empires. A lot has been happening during 2011 and although progress hasn’t been as quick as we originally thought we are getting closer to completing Rising Empires. Or to quote Johan J, “The game is fully playable but some parts are not complete yet, there are hints around the game of missing functionality.” This issue, the eleventh, of the Norberg bulletin is a report of the first 20 turns of the play test...

    Nyhetsbrevet kan laddas ned från vårt forum:
    Norberg bulletin - Issue 11

    Hoppas att ni haft en trevlig helg!
     
  20. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den sjätte och sista rasen i Rising Empires är också den minst mänskliga - insektsrasen Krant:
    [​IMG]
    Deras rasbeskrivning hittas på vårt forum:
    Rasbeskrivning

    Följs oss på Google+.

    Vi hörs!