Problem: Får ej igång telefonen :-(

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av mickej79, 20 jan 2012.

  1. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hej

    Nu har jag säkert gjort något dumt. Försökte lägga in en sense rom [ROM] Sebastiaan15's Runny AIO V5.0.1 Special Edition [Sense 3.5][2.3.5][19/01/12] - xda-developers och installationen av den gick bra men sen när det bootade upp så vill den inte starta den går igång på första läget sen händer inget mer trots att jag haft den legat 10 minuter eller så eller kanske det tar längre tid? Och nu vill jag få igång den altså antingen kunna göra åter ställning till cm7 som var på den innan . Jag har gjort backup i recoveryn. Men hur kommer jag in i den? Har problem med powerknappen också så den vill ej funka ibland

    Någon som kan hjälpa mig?
    Skulle vara bra om jag kunde göra något åt det utan dator för kommer ej ha tillgång till dator på ett tag. Bara från min andra android lur sgs2
     
  2. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Har nu lyckast med att komma in i recovery men nu till min fråga vilken rom rekomderar ni? viken rom funkar bäst i nexus one?
     
  3. Von_Pulver

    Von_Pulver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Miui fungerar klockrent, speciellt nu efter senaste releasen!
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag använder som skrivet i din andra tråd Sebastiaan15's Runny AIO special edition 5.0.1 och den fungerar galant med mitt klass 6-sdkort.

    För att installera denna ROM måste du vara på ANTINGEN stock hboot, eller blackrose 250mb system hboot. Denna ROM installeras inte helt i nand-minnet, utan då måste ha en ext-partition på ditt sdkort för att hela ROMen skall installeras.

    Om du heller inte visste det så måste du ha en touch recovery (inte vanliga recoveryn) för att kunna installera senaste Runny AIO