Får inga nya mail och kan inte logga in på GTALK

Diskussion i 'Legend' startad av Aash, 23 nov 2010.

1. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ja rubriken säger egentligen allt. Förut har det ibland varit så att jag inte har kunnat logga in på TALK men då har det räckt med en omstart för att få fart på det igen.
    Nu verkar det inte lägre hjälpa att starta om och jag kommer i princip aldrig in vilket medför att jag inte heller får några mail på mobilen.

Någon som varit med om samma sak och har en lösning?
    Funderar på att köra en fabriksåterställning i samband med Froyouppdateringen om den kommer inom överskådlig tid :ehm:

2. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Får samma problem när telefonminnet är fullt och ett varningsmeddelande för detta dyker upp. Brukar hända när det är mindre än 18mb kvar av telefonminnet.

Jag har löst problemet genom att avinstallera någon app och på så sätt frigöra minne.
    Detta har iaf löst problemet för mig.

3. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det löste problemet direkt, avinstallerade bara en app! Intressant o_O
    Tack för tipset :)

4. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det var så lite så...
    fattar inte heller riktigt. Det tog ett tag för mig att göra den kopplingen mellan slut på minne och talk/sync problemet. Det var enormt frustrerande, så det är ju bra att jag kunde häjlpa någon annan i samma sits :)

5. Pedda

Pedda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem och skulle starta samma tråd. Jag misstänkte att det var minnet som var problemet, men jag ville inte ta bort Angry Birds innan jag visste säkert.

Hoppas 2.2 kommer snart så att man kan börja lägga över program till minneskortet för att slippa dessa problem.