Problem: Får inte fram mobilen i KIES

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zyndrom, 4 nov 2012.

1. zyndrom

zyndrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdatera mobilen idag till 4.0.4, rootade och lade in NeatRom..

Nu till problemet. När jag ansluter mobilen till datorn så får jag inte fram den, den syns inte i kies och den syns inte i Den Här Datorn.

Om jag går in på mobilen och trycker Anslut lagring till dator så kommer den upp i Den Här Datorn men som två olika usbminnen (mitt interna och mitt externa sd card).. Men den står fortfarande bara i Kies med meddelandet Ansluter...

Någon som vet hur jag fixar så att det syns i Kies?

2. markusp

markusp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, och på Kies står det att min enhet inte stödjer Kies 2.0...HJÄLP!!!

Last edited: 4 nov 2012
  3. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon som har löst det här problemet? I och med att man endast kan uppdatera till JB via Kies känns detta väldigt angeläget.

EDIT: Verkar som om man behöver göra en factory reset för att få det att funka. Men då jag har insane-chip vågar jag inte göra detta. Med andra ord blir det väldigt svårt för mig att uppdatera till JB...

http://androidforums.com/samsung-ga...t-work-4-0-4-update-before-factory-reset.html

Last edited: 26 jan 2013
  4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Insane Chip blir bara "aktiv" när du har en viss typ av kernel. Om du byter Kernel till en som är fri på brick buggen (vilket alla nyare kernels ska) så är det lika säkert för dig som för andra att fabriksåterställa.