Får inte igång Xrecovery...

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by tlubtu, Feb 12, 2011.

1. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Försöker installera och starta telefonen i Xrecovery-läge men det vill inte fungera. Jag gjorde hela proceduren med root, busybox, superuser o.s.v. i häromdagen. Då fungerade det. Flashade även in 2.2 vilket funkade utmärkt. Återställde dock telefonen ganska omgående p.g.a. diverse anledningar. (FreeX10 funkade bra). Nu till mitt problem: jag försöker installera Xrecovery igen och jag får meddelandet att Xrecovery är installerat. Det funkar dock inte att starta om telefonen i xrecovery-läge. Den startar bara igång som vanligt. Har läst och följt alla guider men det funkar ändå inte.

Jag har gjort så här:
    - Rootat
    - Installerat superuser
    - Installerat busybox
    - Kopierat Xrecovery-filen till sd-kortet och installerat det via astro file manager (tror jag väl appen heter).
    - Startat Xrecovery och klickar på "install xrecovery"
    - Startar om telefonen och trycker tillbakaknappen flera gånger när "SonyEricsson" visas.

Längre än så här kommer jag inte. Telefonen går igång som vanligt och inte i Xrecovery-läge.

HJÄLP!!!

2. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det löste sig. Hade gjort något fel med busybox. Installerade från market igen och då funkade det.