Får inte Shazam eller GPS att fungera

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Moo, 5 januari 2010.

1. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Som topic, jag får varken Shazam eller den inbyggda GPSen att funka.

Shazam installerar normalt och startar normalt men den har aldrig lyckats identifiera någon låt. Har testat att installera om utan framgång.

GPSen är lika värdelös den, slår på den med Switcher men i Google Maps får jag bara "Your current location is temorarily unavailable" varje gång den försöker få fix, ibland startas till och med telefonen om när GPSen jobbar :(

Någon som har tips på hur man får ordning på dessa problem?

2. kahn

kahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Shazam får inte heller jag att fungera som det ska. Dock fungerar gps utmärkt, se till att du har fritt synfält till sateliterna :)

3. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Får heller inte igång Shazam :( ingen som vet varför?
    Har samma problem som post 1

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Gps funkar,men inte Shazam,har mailat till programmeraren angående Spica.

5. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På min numera döda Spica var det svårt att få igång GPS:en ibland. GPS-ikonen uppe i hörnet blinkade inte när man var inne i t.ex. Google Maps och ville bestämma sin position. Lösningen blev att först öppna Maps och försöka bestämma position, sedan i inställningarna inaktivera alla platskällor, sedan gå tillbaks till Maps och försöka bestämma positionen (ger felmeddelande) och till sist slå på GPS:en igen och gå tillbaks till Maps så fungerade den sedan utmärkt, även i andra program.

6. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Har fått svar från programmeraren,Shazam funkar inte till Spican,men dom jobbar på det.

Last edited: 5 januari 2010
  7. CrackedOpenSun

CrackedOpenSun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gps funkar inte heller. Min position hamnar alltid på nån random ställe över hela världen. Skumt, och sjukt drygt. Nån som kan hjälpa?

8. andiy

andiy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner igen problemet med att ens placering blir helt skev i google maps. Kolla så att (Använd trådlösa nätverk) är ibockad under inställningar->säkerhet & placering.

9. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag får inte ens upp fel position, GPS-ikonen blinkar men den får aldrig fix, riktigt irriterande då telefonen för det mesta funkar fint i övrigt. Inte så sugen på att lämna in den och återgå till stenåldern med reservtelefonen K750i i en månad :(

10. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

andiy: med den ibockad får jag nu faktiskt fix, även om precision inte verkar så hög (är iofs inomhus), men jag antar att det är aGPS som ger fix och inte bara den vanliga GPS-mottagaren. Måste man ha den ibockad för att GPSen ska överhuvudtaget fungera? Hur är det för er andra, har ni den ibockad?

11. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag använder wifi för positionsbestämning visar den fel rätt ordentligt. Just nu tex tycker den att jag är mitt i en sjö. Slår jag av det och endast kör gps visar den min position grymt exakt. Ibland tar det lite tid att hitta satellit, men inte längre än för min garmin så jag är nöjd.

/J

12. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Utan agps kan du nog räkna med att gps tar 1-10 minuter att låsa med fri sikt. Är du inomhus kommer den inte fungera alls. Men den bör fungera ändå. En GPS utan agps måste ha 30 sek oavbruten kontakt med en satellit för att låsa.

13. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Så aGPS är effektivare, men går det att få bra precision på det då? Är det Spican som är dålig på det eller ligger felet någon annanstans?

14. shaq

shaq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

På min Spica har jag märkt att GPSen bara funkar om jag samtidigt har stängt av "Använd trådlösa nätverk". Det verkar som att den bara klarar antingen ena eller andra metoden, tyvärr...

Ser fram emot en uppdatering av Shazam. Har länge velat testa det.